ASV gaat voor profvoetbal !

Pagina 6 van 23 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 14 ... 23  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: ASV gaat voor profvoetbal !

Bericht  Zotskap op di nov 17, 2015 11:27 pm

Alles nog eens bij elkaar gezet:

Licentie 1A heeft voorrang op licentie 1B om volgend jaar in '2e klasse' te spelen.
(Dwz: de eerste 8 ploegen met licentie 1A worden volgend jaar -indien nodig- aangevuld met de sportief beste ploegen met 1B licentie)

1A:
* 22 spelers op 01/sep/2016
* stadion in orde op 15/feb/2016: 800 lux; 8000 waarvan 5000 zitplaatsen

1B:
* 17 spelers op 01/sep/2016
* stadion in orde op 15/feb/2016: 800 lux; 4000 waarvan 1500 zitplaatsen

1. De licentie 1A 'zekere' ploegen:

Lierse speelt zijn thuismatchen in Herman Vanderpoortenstadion (Lisp) - 14538 waarvan 10472 zitplaatsen
€€€: Egyptische investeerders

Cercle Brugge speelt zijn thuismatchen in Jan Breydelstadion - 29042 waarvan allemaal zitplaatsen
€€€: Rugzak 1e klasse

Royal Antwerp FC speelt zijn thuismatchen in Bosuilstadion - 13373 waarvan allemaal zitplaatsen
€€€: Investeerdersgroep rond Patrick De Cuyper

KAS Eupen speelt zijn thuismatchen in Kehrwegstadion - 8363 waarvan 5603 zitplaatsen
€€€: Qatarese investeerders

SV Roeselare speelt zijn thuismatchen in Schiervelde - 8950 waarvan 5177 zitplaatsen
€€€: ?

2. De licentie 1A en/of 1B 'mogelijke' ploegen:

Seraing United speelt zijn thuismatchen in Stade Du Pairay - 6744 waarvan 1758 zitplaatsen
€€€: FC Metz satellietploeg (136.000€ boete gehad dit seizoen + transferverbod)

Excelsior Virton speelt zijn thuismatchen in Stade Yvan Georges - 4087 waarvan 2534 zitplaatsen (?)
€€€: Volgens mijn informatie lag de gemeente dwars voor de stadionplannen te bekostigen vorig seizoen

Tubeke speelt zijn thuismatchen in Stade Leburton - 8100 waarvan 5337 zitplaatsen (?)
€€€: Zuid-Koreaanse investeerders

SK Deinze speelt zijn thuismatchen in Burgemeester Van de Wielestadion 7515 waarvan 790 zitplaatsen
€€€: Voorzitter zou nieuw stadion willen, indien ze bij de 8 profploegen zijn...

Union Saint-Gilloise speelt zijn thuismatchen in Joseph Marienstadion - 8000 waarvan 2200 zitplaatsen (capaciteit van 5000 bij normale wedstrijden)
€€€: Er is sprake van een 'tijdelijke' verhuis naar een ander stadion, omdat 1A licentie anders niet haalbaar is tegen februari 2016. In Brussel zijn er 3 stadions hiervoor: Koning Boudewijn, Anderlecht & Molenbeek.

White Star Brussel speelt zijn thuismatchen in Edmond Machtensstadion - 12434 waarvan 8622 zitplaatsen (capaciteit van 8622 bij normale wedstrijden)
€€€: ploeg van makelaar/voorzitter/trainer Bico... zou al in financiële moeilijkheden zitten en wil volgend jaar van zijn ploeg af.

Lommel United speelt zijn thuismatchen in Soevereinstadion - 12500 waarvan 2411 zitplaatsen
€€€: ? Vorig jaar licentie voor 1e en de eindronde gekregen omdat ze "plannen" hebben voor een nieuw stadion...

Patro Eisden Maasmechelen speelt zijn thuismatchen in Patrostadion - 4900 waarvan 1500 zitplaatsen
€€€: ?

3. Minder ambitieuze ploegen die geen aanspraak willen maken op profvoetbal:

Coxyde speelt zijn thuismatchen in Gemeentelijk Sportcomplex - 2500 waarvan 50 zitplaatsen
Dessel Sport speelt zijn thuismatchen in Lorzestraat - 4284 waarvan 764 zitplaatsen
SK Heist speelt zijn thuismatchen in Gemeentelijk Sport Centrum - 3549 waarvan 806 zitplaatsen

Zotskap

Aantal berichten : 500
Registratiedatum : 30-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  blauw wit op do nov 19, 2015 11:05 am

Een nieuwe regel zou moeten zijn dat het eigen stadion in orde moet zijn. Union investeert in het sportieve en rekent erop om op den heizel, Molenbeek of Anderlecht te spelen, desnoods zelfs op Sint truiden. En in Geel maar investeren in hun stadion. Wat mij betreft, Union schrappen uit het lijstje.
blauw wit

Aantal berichten : 1091
Registratiedatum : 26-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  protput op vr nov 20, 2015 12:20 pm

Tussen dit en maximum vijf jaar is Geel en Westerlo één club. En er zal altijd in Geel gespeeld worden, let op mijn woorden. Gent - Westerlo 5-0. Morgen OHL winnen van een zwalpend Genk en het kalf is voor Westerlo al half verzopen. Geel op zijn eigen een profclub? No way. Gaat Westerlo op zijn eigen een profclub kunnen blijven? No way. Met een beetje gezond verstand zie je dit van ver aankomen. In Geel zijn ze ook niet vies van een fusie, net zoals Herman Wynants het ook nooit onder stoelen of banken heeft gestoken. Met de hervormingen in het verschiet zou het allemaal wel eens snel kunnen gaan. En zou dit uiteindelijk een slechte zaak zijn? Uiteindelijk zijn wij net als die van Westerlo boerkes uit de kempen. In het voetbal van vandaag moet je zulke situaties er bijnemen wil je uw wekelijkse hobby niet verliezen.

protput

Aantal berichten : 263
Registratiedatum : 27-11-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

asv gaat voor profvoetbal !

Bericht  Herman op vr nov 20, 2015 9:45 pm

beste oplossing voor westerlo en geel .

Herman

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 04-09-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Trippel op vr nov 20, 2015 11:09 pm

Die van Westerlo gaan nooit naar Geel komen en vice versa. De enige winnaars in dat verhaal zal Oosterzonen en de provinciale clubs in Geel en Westerlo zijn.

Trippel

Aantal berichten : 651

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  plek74 op za nov 21, 2015 12:57 am

Oosterzonen(van lommel) heeft al met 1,5 been en centen in geel gestaan.
Ben naar Oosterzonen-Beerschot gaan kijken en hebben hem erover aangesproken.
Je zag heel goed dat hij heel graag naar Geel gekomen was!!!

De beste man toen op't plein was één van de ex Gelenaars, Arne Hoefnagels!!!!!

plek74

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 05-04-14

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  zot 1981 op za nov 21, 2015 2:39 am

protput schreef:Tussen dit en maximum vijf jaar is Geel en Westerlo één club. En er zal altijd in Geel gespeeld worden, let op mijn woorden. Gent - Westerlo 5-0. Morgen OHL winnen van een zwalpend Genk en het kalf is voor Westerlo al half verzopen. Geel op zijn eigen een profclub? No way. Gaat Westerlo op zijn eigen een profclub kunnen blijven? No way. Met een beetje gezond verstand zie je dit van ver aankomen. In Geel zijn ze ook niet vies van een fusie, net zoals Herman Wynants het ook nooit onder stoelen of banken heeft gestoken. Met de hervormingen in het verschiet zou het allemaal wel eens snel kunnen gaan. En zou dit uiteindelijk een slechte zaak zijn? Uiteindelijk zijn wij net als die van Westerlo boerkes uit de kempen. In het voetbal van vandaag moet je zulke situaties er bijnemen wil je uw wekelijkse hobby niet verliezen.
Ik ben onder bepaalden voorwaarden geen tegenstander van een fusie tussen ons en die van "over het kanaal. Om te beginnen moet die fusieclub onder een neutrale naam spelen bv: KV Zuiderkempen of om het even.Ten 2de moet die club zijn thuiswedstrijden spelen in ons fijn Leunenstadion, geen haar op mijn hoofd dat we in dat kiekekot van "het kuipje" gaan spelen Mad !Ten eerste heb je daar niet zoveel veilig gelegen parkeerplaatsen met het gevolg dat heel wat supporters hun wagen kwijt moeten langs die gevaarlijk hoofdbaan van een Merodelaan wat een Cercle Brugge supporter een aantal jaren zelfs zijn leven heeft gekost:( .Bovendien heeft Westel ook geen NMBS station in zijn gemeente en er rijden daar S'avonds ook niet veel lijnbussen wat supporters die buiten Westel en Geel wonen en geen auto tot hun beschikking hebben het zo goed als onmogelijk om daar vlot te geraken en ook vooral na de match terug thuis te geraken terwijl dat bij ons in Geel veel minder problemen geeft, zeker nu geel dit jaar zijn thuismatchen om 19:30 al speelt kunnen supporters zowel richting Mol en Noord Limburg als ook supporters richting Olen,Herentals en zelfs T'stad vlot op de Leunen geraken en ook terug thuis en zelfs supporters richting Kasterlee en Turnhout Wink hebben dan nog op tijd de bus terug naar huis.Tenslotte moet die fusieclub een echte regioclub worden dat zich richt over heel de zuiderkempen + ook fans van de Noordelijke kempen zijn welkom natuurlijk.Kortom over heel de kempen,FC of KV Antwerpse Kempen ofwel FC A.K. is ook een mogelijke goede naam voor de nieuwe club.Persoonlijk blijft wat mij betreft alles wat het NU is en komt ze er niet maar ik vrees dat dit op langere termijn economische niet haalbaar gaat blijven, dus ofwel gaat een van ons beide ploegen overkop (ik hoop die van Westel natuurlijk) en kan de andere overleven of we hebben geen andere keuze voor te overleven dan samen te smelten.

zot 1981

Aantal berichten : 87
Registratiedatum : 03-02-15

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  pikkel op za nov 21, 2015 3:05 am

In Westerlo zullen ze ook wel weten wat een fusie met Geel betekent . Remember Herentals en Meerhout ....

pikkel

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 31-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Dirk op za nov 21, 2015 1:14 pm

Niks nieuws onder de zon , al van de jaren 80 komt dit om de zoveel jaar ter sprake . Ooit is het eens redelijk kort bij geweest maar dan spreken we over eind jaren 80 toen Geel nog de club was die het hoogst speelde , wij speelde toen in tweede en die van over het kanaal kwamen uit in derde . Enfin dat is geschiedenis . Om terug te keren naar deze topic heb ik in de week ergens in een bepaalde krant een interview gelezen dat ze sowieso het stadion in orde gaan brengen voor een 1a licentie . Pas als dat in orde is komt het sportieve luik aan te pas . Daaruit kan ik afleiden dat ze ergens wel een plan B hebben , de nieuwe trainer heeft veel ambitie en heeft getekend tot 2018 . Ik kan me niet voorstellen dat Euvrard getekend heeft zonder dat er gesproken is over de toekomst van de club indien men niet bij die 24 zijn . De toekomst zal het allemaal uitwijzen .

Dirk

Aantal berichten : 529

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  apophis op di dec 15, 2015 2:24 am

apophis

Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 28-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  yellow fan op di dec 15, 2015 4:45 am

En 15 februari aanstaande moét alles in orde zijn voor de licentie....ben toch eens benieuwd wie er écht zal kunnen voldoen aan de eisen tegen dan.

yellow fan

Aantal berichten : 752

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  blauw wit op wo dec 16, 2015 12:57 pm

blauw wit

Aantal berichten : 1091

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  chieva op wo dec 16, 2015 6:44 pm

Dit brengt duidelijkheid in de ooit genoemde ambitieuze 16.000 zitplaatsen waarvan we het begin nu meemaken. De 'beton'investeerders doen dit niet voor de 500 toeschouwers in de amateurliga. Mogelijk zit er een grote investeerder achter die er enkel geld wil inpompen als er één grote Kempische club ontstaat.

chieva

Aantal berichten : 185
Registratiedatum : 30-03-15

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  casual op wo dec 16, 2015 10:12 pm

chieva schreef:

Dit brengt duidelijkheid in de ooit genoemde ambitieuze 16.000 zitplaatsen waarvan we het begin nu meemaken. De 'beton'investeerders doen dit niet voor de 500 toeschouwers in de amateurliga. Mogelijk zit er een grote investeerder achter die er enkel geld wil inpompen als er één grote Kempische club ontstaat.
Er zouden meerdere grote namen achter zitten. Achter de schermen zou dit project al heel ver staan. Wat ik mij wel afvraag is over welke clubs het hier precies gaat? Ik denk dat men vooral gaat mikken op de regio Geel, Westerlo, Mol, Turnhout, Herentals. Lierse zie ik bv niet in het plaatje passen. Ik denk dat deze keer enkel de vraag is wanneer deze fusie er gaat komen? De plannen met het leunen stadion zijn veel te concreet om hier nog aan te twijfelen.
casual

Aantal berichten : 46
Registratiedatum : 27-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  chieva op di dec 22, 2015 8:43 am

Onder welke voorwaarden kan je vanuit de eerste klasse van de amateurliga promoveren naar reeks 1B van het betaalde voetbal ?

chieva

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  defender op di dec 22, 2015 2:32 pm

Eerste Klasse Amateur

Aantal clubs: 16

Licentievoorwaarden: 7 (deeltijds) betaalde sportbeoefenaars, verlichting van 300 lux (200 lux in een overgangsjaar) en 1.500 plaatsen, waarvan 300 zitplaatsen.

Competitieformat:

– Er is één reeks van 16 clubs zonder periodekampioenschappen. De overgebleven 9 (volgend seizoen slechts 17 clubs in tweede klasse – 17-8=9) tweedeklassers aangevuld met 7 clubs uit de huidige derde klasse.

– De eerste 4 clubs spelen na een reguliere competitie play-offs met halvering van de punten. De winnaar van deze nacompetitie stijgt naar 1B indién hij een licentie heeft aangevraagd (en gekregen).

– De laatste 3 clubs zakken naar de Tweede Klasse Amateur.

– De 13de uit het klassement speelt barragewedstrijden met drie clubs uit Tweede Klasse Amateur, waarbij de winnaar in de Eerste Klasse Amateur mag aantreden.

Financiële compensatie: Ploegen uit de Eerste Klasse Amateur zouden elk zo’n 50.000 euro aan televisiegelden krijgen. Dat is een pak meer dan wat de huidige tweedeklassers nu ontvangen.

defender

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 08-10-15

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Zotskap op di dec 22, 2015 8:17 pm

3 ploegen met transferverbod in de komende winterstop:

17. Coxyde
14. Deinze
05. WS Brussel

Had al een transferverbod van de FIFA:
09. Seraing

Straf dat zowel WS Brussel als Seraing wél ambities hebben om bij de profploegen te zijn volgend seizoen..

Zotskap

Aantal berichten : 500

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  zot 1981 op di dec 29, 2015 4:47 am

Onze voorzitter is dan toch al tot het besef gekomen dat bij de eerste 8 eindigen sportief gezien zo goed als onmogelijk wordt voor onze Zotten.Hij Hoopt wel dat we onze licentie A profvoetbal gaan halen en we zo alsnog in 1ste B volgend seizoen zullen spelen ten kosten van andere ploegen die hun licentie niet zullen halen. Dat halen van die licentie A prof zie ik wel mogelijk wel gebeuren maar dat gaat zo goed als zeker ook het geval zijn bij al die ploegen die op het einde van het seizoen bij de eerste 8 zullen eindigen. En moesten er toch afvallers zijn zal een andere ploeg die voor ons eindigt die plaats wel innemen of komt het uiteindelijk toch nog in orde met de Licentie van de ploeg die eerst afgekeurd werd door de licentiecommissie,zo gaat dat immers elk jaar opnieuw met die licentiesoaps.Wat ik wil zeggen is dat we daar beter ook niet op rekenen dat we op die manier in 1ste B zullen spelen seizoen. Geel speelt mits een grote mirakel volgend seizoen in 1ste klassen van de amateurs en kan zich daar beter nu al op voorbereiden in ons laatste maanden in de huidige 2de klassen door al een ploeg bijeen te zoeken voor volgend seizoen mee te strijden voor de promotie naar 1ste klassen b van de profclubs. Ondertussen kan hij het stadion wel blijven verbouwen zodat die in orde is met de licentievoorwaarden als het eens zover is voor Geel om naar 1ste klassen prof te gaan.cheers  Eens komen onze zotten er wel maar het zal alleen nog niet voor volgend seizoen zijn.Wel gek dat de meerderheid van de huidige 2de klassers enerzijds voor de splitsing tussen de prof en amateurs stemde(Geel stemde tegen) maar nu toch allemaal bij die profreeks willen horen.Ieder voor zich geld dus ook voor de voetbal en is ook wel een afspiegeling van onze nationale politiek beleid:rijke( clubs) worden nog rijker ten koste van de armere (clubs) Mad

zot 1981

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Dirk op di dec 29, 2015 10:19 am

Idd top 8 hebben ze blijkbaar uit hun hoofd gezet en maar best ook vermits er een puntenkloof is van 13 punten met nummer 8 Lommel . Top 8 heeft er nooit echt ingezeten sportief gezien . We moeten eerlijk zijn , deze kern is net iets te min om echt mee te spelen voor de top 8 . In elke linie komen we net dat tikkeltje te kort . Ik denk dat het bestuur zich stil aan heeft neergelegd bij de eerste klasse amateur . Daar top 3 spelen ( wat het doel is blijkbaar ) zal ook niet simpel zijn , der zal sowieso kwaliteit bij moeten komen . Als het nu niet is , dan toch in de zomer . Een titel of promotie krijg je nooit kado , ook niet in die hoogste amateur reeks . Wat echter nog belangrijker is , is de uitbouw van dat stadion maar dat komt wel goed , hier in heb ik alle vertrouwen . Ik verwacht toch nog een paar nieuwe spelers eigenlijk , ook al is top 8 zo goed als uitgesloten , toch kan men nog enkele plaatskes in het klassement stijgen , stel dat er 2 van die 8 geen 1a licentie heeft dan mag nummer 9 en 10 mee naar de 1b profreeks , stel u maar eens voor dat we deze op een haar missen door elfde te eindigen op 1 punt van nummer 10 . Het zou verdomme pijn doen .

Dirk

Aantal berichten : 529

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Licentie en profvoetbal

Bericht  leonardo1965 op do dec 31, 2015 7:51 am

Nu het ernaaruit ziet dat dat bij de eerste 8 geraken moeilijk nog zal lukken en ASV Geel wel met een stadion dat aan die eisen voldoet ben ik wel benieuwd hoe het met de licenties gaat aflopen van al die clubs die nu zwaar hebben ingezet op het sportieve. Ik zou als supporter van Geel zeker nog niet wanhopen, want ik ben er zeker van dat er zeker 3 tot 4 ploegen zijn die nu verder zijn gesprongen dan hun kassa aankan. Dus naar mijn inzicht zou een 12de plaats wel eens voldoende kunnen zijn... Als vorig seizoen die vier ploegen al problemen hadden om hun licentie te verkrijgen, dan zou het mij verbazen dat ze die dit jaar wel kunnen behalen als ze in het sportieve hebben geïnvesteerd.
Wat de mogelijke geruchten over de fusie met Westerlo betreft kan ik heel kort zijn. Die geruchten zijn er elke keer wanneer Westerlo dreigt te zakken. Nu van mij mogen ze bij elkaar gaan als ze in Geel zouden spelen. Ik ben van mening dat Westerlo alles eraan zal doen om bij die 24 te blijven ook voor later....en beide ploegen op zichzelf blijven verder doen, dan mag je er gif op innemen dat we tussen nu en 5j beide in de amateurklasse liggen te kloten. Trouwens wie weet nog de originele kleuren van VC Westerlo?? Geel-Groen!! Effe de kleuren veranderd naar geel-blauw de kleuren van de gemeente omwille van het stadion en de gemeentelijke steun die ze hebben gekregen. Misschien moeten we Backx en Wijnants eens in donkere kerker opsluiten en pas terug opendoen als ze er beide uit zijn voor een fusie. IN HET BELANG van het KEMPISCHE VOETBAL.

leonardo1965

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 27-12-15

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  chieva op zo jan 03, 2016 8:26 am

Van 283 tot meer dan 10.000! Dit zijn de gemiddelde toeschouwersaantallen in 2e (http://koningvoetbal.be/2016/01/01/van-283-tot-meer-dan-10-000-dit-zijn-de-gemiddelde-toeschouwersaantallen-in-2e/

1. R. Antwerp FC: 10.521
2. Cercle Brugge: 4.319
3. Lierse SK: 4.157
4. R. Union SG: 2.642
5. KAS Eupen: 2.110
6. Lommel United: 2.044
7. KMSK Deinze: 1.458
8. KSV Roeselare: 1.438

9. ASV Geel: 1.409
10. AFC Tubize: 1.200
11. Excelsior Virton: 1.148
12. KSK Heist: 1.108
13. Patro Eisden: 1.090
14. KVV Coxyde: 1.048
15. Dessel Sport: 998
16. Seraing FC: 863
17. WS Brussel: 283

chieva

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  latho op ma jan 04, 2016 9:45 am

casual schreef:
chieva schreef:

Er zouden meerdere grote namen achter zitten. Achter de schermen zou dit project al heel ver staan. Wat ik mij wel afvraag is over welke clubs het hier precies gaat? Ik denk dat men vooral gaat mikken op de regio Geel, Westerlo, Mol, Turnhout, Herentals. Lierse zie ik bv niet in het plaatje passen. Ik denk dat deze keer enkel de vraag is wanneer deze fusie er gaat komen? De plannen met het leunen stadion zijn veel te concreet om hier nog aan te twijfelen.

Daar geloof ik niet in...
Van deze regio heb je Dessel,Geel,Westerlo,Heist die nu op een redelijk niveau spelen.
Dessel heeft net een nieuw stadion en jeugdcomplex
Heist vind ik al redelijk ver
Turnhout is het net zelf met nieuw project bezig en staan ondertussen in 4de als ik me niet vergis, ze spelen in het stadspark en zijn enorm trots dat zij "Turnhout" zijn.
Ploegen als Witgoor,Herentals,.. hebben totaal geen reden om mee in die fusie te gaan.

Het enige dat eventueel mogelijk is, is Westerlo.
Als die samen gaan met Geel heb je een ploeg in de prof reeks, 2 ploegen waar toch redelijk wat volk zit vergeleken met de andere ploegen. (gemiddeld 4000/5000 man zou haalbaar moeten zijn, met uitschieters richting 8000)
Als enigste profclub in de regio heb je de kans om alle grote sponsors van deze regio binnen te halen.
Komt er wat sportief succes pluk je veel supporters weg van ploegen als Herentals,Mol,Dessel,...

Ik snap ook het nut niet van samen gaan met meerdere ploegen, wat doe je met het bestuur van al die clubs? allemaal een postje geven? daar komt zever van...
Net zoals de kleuren,...,...

Al denk ik niet dat het zo ver zal komen...

latho

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 16-11-14

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  zot 1981 op vr jan 08, 2016 6:53 am

leonardo1965 schreef:Nu het ernaaruit ziet dat dat bij de eerste 8 geraken moeilijk nog zal lukken en ASV Geel wel met een stadion dat aan die eisen voldoet ben ik wel benieuwd hoe het met de licenties gaat aflopen van al die clubs die nu zwaar hebben ingezet op het sportieve. Ik zou als supporter van Geel zeker nog niet wanhopen, want ik ben er zeker van dat er zeker 3 tot 4 ploegen zijn die nu verder zijn gesprongen dan hun kassa aankan. Dus naar mijn inzicht zou een 12de plaats wel eens voldoende kunnen zijn... Als vorig seizoen die vier ploegen al problemen hadden om hun licentie te verkrijgen, dan zou het mij verbazen dat ze die dit jaar wel kunnen behalen als ze in het sportieve hebben geïnvesteerd.
Wat de mogelijke geruchten over de fusie met Westerlo betreft kan ik heel kort zijn. Die geruchten zijn er elke keer wanneer Westerlo dreigt te zakken. Nu van mij mogen ze bij elkaar gaan als ze in Geel zouden spelen. Ik ben van mening dat Westerlo alles eraan zal doen om bij die 24 te blijven ook voor later....en beide ploegen op zichzelf blijven verder doen, dan mag je er gif op innemen dat we tussen nu en 5j beide in de amateurklasse liggen te kloten. Trouwens wie weet nog de originele kleuren van VC Westerlo?? Geel-Groen!! Effe de kleuren veranderd naar geel-blauw de kleuren van de gemeente omwille van het stadion en de gemeentelijke steun die ze hebben gekregen. Misschien moeten we Backx en Wijnants eens in donkere kerker opsluiten en pas terug opendoen als ze er beide uit zijn voor een fusie. IN HET BELANG van het KEMPISCHE VOETBAL.
Als er ooit een fusie komt tussen ons en die van de overkant van het kanaal lijkt het mij niet meer dan logische dat Geel - Blauw en Wit de clubkleuren van de nieuwe fusieclub worden. Blauw hebben we al gemeenschappelijk met die van Westel en dan nog wit en Geel erbij en klaar(tenslotte heten we toch niet voor niets Geel he jocolor voor mij moet die fusie niet zonodig maar ben er ook geen tegenstander van zolang we maar op de Leunen Spelen.Waarschijnlijk zal er op termijn niet veel anders op zitten.Met SK Heist zie ik een fusie echt niet zitten;te ver en ook een andere regio en heel andere mentaliteit(heb er vroeger op school gezeten dus ik spreek uit ervaring), SK Heist kan beter met SK Lierse of KV Mechelen fusioneren, veel van hun dorpsgenoten gaan nu toch al naar die ploegen kijken.En met Thurnhout zie ik het ook niet goedkomen al licht dat minder ver maar Thurnhout zijn daarvoor te chauvinistische en is ook de Noorderkempen terwijl wij tot de zuiderkempen behoren dus Westel zou wat ligging en mentaliteit wel iets logischer zijn.

zot 1981

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 6 van 23 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 14 ... 23  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen