Kempische fusie ?

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kempische fusie ?

Bericht  protput op do dec 17, 2015 4:52 am

Nadat gisteren Wijnants weer heeft laten merken niet vies te zijn van een grote kempische club, dit oude artikel nog eens gelezen.
Het artikel is van 26/04/2014
Lees vooral die laatste regel! De reden waarom het toen is afgesprongen gaat deze keer geen struikelblok meer zijn.

Herman Wijnants
wordt niet snel zenuwachtig, ook niet voor de beslissende thriller tussen Westerlo en Eupen. Hij beseft dat Westerlo in zijn huidige vorm niet kan overleven in eerste klasse.
De mogelijke toekomst van Westerlo op het hoogste niveau is wel al uitgestippeld. ‘De match van zondag is bepalend voor de toekomst van de club, maar met eigen middelen is het op termijn niet leefbaar in eerste klasse’, legt Wijnants de vinger op de wonde. ‘Met 24.000 inwoners is Westerlo de uitzondering op de regel.’

Dus heeft Westerlo twee keuzes: de deur openzetten voor investeerders of een fusie. Wijnants gaat voluit voor de tweede optie.

‘Oostende is gered dankzij het geld van Marc Coucke, maar in Westerlo staat er zo geen figuur klaar. Wie er een vindt, mag mij altijd bellen. Als het moet, zet ik zelf een stap opzij. Buitenlands geld? Liever niet, ik wil dat Westerlo zijn eigenheid kan behouden met hulp van mensen die zich al in de zakenwereld bewezen hebben.’

Wijnants droomt ook al jaren van een Kempische verankering. ‘Wij proberen dat al jaren met de omliggende ploegen, maar het lukt ons niet. Geel is echt tegen ons. Ze verwijten ons nog steeds dat ze door ons uit eerste klasse zijn gezakt, ook al klopt dat niet.’

We stonden op het punt om daar te gaan spelen, maar dan moest de gemeente het stadion voor drie miljoen euro aanpassen. Daar zijn de gesprekken op afgesprongen. Iedereen die er nu voor openstaat, is welkom voor een gesprek.’

protput

Aantal berichten : 275
Registratiedatum : 27-11-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Kempische fusie ?

Bericht  zwitser op do dec 17, 2015 6:24 am

Als het met zijn Westerlo slecht gaat spreekt Wijnants altijd over een fusie. Maar deze keer geloof ik er toch ook meer in dan vroeger. Niet dat ik zit te wachten op een fusie, maar als er een succes verhaal kan geschreven worden op de leunen zie ik het al wat meer zitten.

zwitser

Aantal berichten : 312
Registratiedatum : 02-09-11

Profiel bekijken

Bericht  Zot1111 op vr dec 18, 2015 2:34 pm

Een fusie kan mss nie slecht zijn zolang ze ma in geel blijven spelen!!!!!!!

Zot1111

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 14-01-15

Profiel bekijken

Bericht  protput op di jan 19, 2016 7:16 am

Zot1111 schreef:Een fusie kan mss nie slecht zijn zolang ze ma in geel blijven spelen!!!!!!!
Het gerucht gaat de ronde dat er eerst twee seizoenen op Westerlo zou worden gespeeld. Een ander gerucht gaat de ronde dat een fusie pas voor binnen twee jaar zou zijn.

protput

Aantal berichten : 275
Registratiedatum : 27-11-11

Profiel bekijken

Bericht  Zotskap op di jan 19, 2016 7:55 am

protput schreef:
Zot1111 schreef:Een fusie kan mss nie slecht zijn zolang ze ma in geel blijven spelen!!!!!!!
Het gerucht gaat de ronde dat er eerst twee seizoenen op Westerlo zou worden gespeeld. Een ander gerucht gaat de ronde dat een fusie pas voor binnen twee jaar zou zijn.

Lijkt me straf dat ze dan de Leunen tegen de tijd aan het klaarstomen zijn voor de 1A licentie. Om dan 2j niet hier te spelen.
Geloof ik niet eerlijk gezegd.

Fusie zal wel afhangen van:
* Of Westerlo degradeert
* Of Geel zijn 1A licentie niet haalt
* Wanneer Geel naar de topamateurklasse moet zakken (sportief dan, wegens +8 ploegen met 1A licentie)

Zotskap

Aantal berichten : 577
Registratiedatum : 30-08-11

Profiel bekijken

Bericht  casual op di jan 19, 2016 10:14 am

Op Westerlo gaan spelen en van Geel is geen spraken meer. Je kan het vergelijken met Meerhout, wat schiet daar nog van over?
casual

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 27-08-11

Profiel bekijken

Bericht  casual op di jan 19, 2016 10:14 am

Op Westerlo gaan spelen en van Geel is geen spraken meer. Je kan het vergelijken met Meerhout, wat schiet daar nog van over?
casual

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 27-08-11

Profiel bekijken

Bericht  zwitser op zo feb 14, 2016 6:12 am

In Lierse is de kas ook leeg aan het geraken. Jeugdspelers zijn met hun ouders op eigen vervoer naar Virton moeten bollen. Geen geld meer voor een bus. Een nieuwe kempische fusieploeg zou zo wel eens een grote regio kunnen bereiken in de toekomst.

zwitser

Aantal berichten : 312
Registratiedatum : 02-09-11

Profiel bekijken

Bericht  yellow fan op zo feb 14, 2016 7:00 am

Rarara, en waar gaat die spelen?

yellow fan

Aantal berichten : 785
Registratiedatum : 26-08-11

Profiel bekijken

Bericht  pikkel op zo feb 14, 2016 7:38 am

Misschien beter één grote Antwerpse fusie maken ... Sad

pikkel

Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 31-08-11

Profiel bekijken

Bericht  zotvangheel op zo feb 14, 2016 8:48 am

Liever op de leuren blijve in blauw wit

zotvangheel

Aantal berichten : 85
Registratiedatum : 28-08-11

Profiel bekijken

Bericht  Trippel op ma feb 15, 2016 5:58 am

Allemaal dikke zever een "grote Kempense fusieclub". Als Westerlo in Geel komt spelen zal Oosterzonen en/of Houtvenne daarvan profiteren. In Lier vooral Lyra, Dessel Witgoor enz. Het enige zijn een paar geldschieters. Extra supporters? Noppes. Daar zit je dan met een stadion met amper een paar 1000 man. Gezellig.

Trippel

Aantal berichten : 674

Profiel bekijken

Bericht  zot 1981 op wo feb 17, 2016 6:48 am

Er komt helemaal geen fusie tussen ons en die van de andere kant van het kanaal want ze zullen wel in 1ste blijven en dus zult ge er van hun kant  niks meer over horen! Moeskroen gaat zo goed als zeker de ploeg zijn die zal afzakken naar 1ste B zodat die reeks nog een groter k*treeks wordt dan ze al is🇳🇴 . Wat ben ik blij dat we volgend seizoen niet vier keer naar Moeskroen,Tubize,Eupen , Union S- Gilles enz. moeten om voor het behoud te knokken maar in 1ste klas amateurs samen met Beerschot,Lierse(of Lommel) en (mischien) E.Aalst te strijden voor de promotie cheers Al dat gezever over die grote kempische fusie mag bij deze dus  stilaan ophouden en al maar goed ook:" WIJ ZIJN GEEN KIEKENS(westelse kemphanen)... WIJ KOMEN TERUG"." En we zuipen ons zat en crimineel...en we steken die van westel op een borstelsteel...die van (fc) Thurnhout staan in de wei... en de(Geelse) ZOTTEN... DAT ZIJN WIJ"!!! cheers jocolor jocolor jocolor

zot 1981

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 03-02-15

Profiel bekijken

Bericht  zot 1981 op wo feb 17, 2016 6:49 am

zot 1981 schreef:Er komt helemaal geen fusie tussen ons en die van de andere kant van het kanaal want ze zullen wel in 1ste blijven en dus zult ge er van hun kant  niks meer over horen! Moeskroen gaat zo goed als zeker de ploeg zijn die zal afzakken naar 1ste B zodat die reeks nog een groter k*treeks wordt dan ze al is: No  . Wat ben ik blij dat we volgend seizoen niet vier keer naar Moeskroen,Tubize,Eupen , Union S- Gilles enz. moeten om voor het behoud te knokken maar in 1ste klas amateurs samen met Beerschot,Lierse(of Lommel) en (mischien) E.Aalst te strijden voor de promotie cheers Al dat gezever over die grote kempische fusie mag bij deze dus  stilaan ophouden en al maar goed ook:" WIJ ZIJN GEEN KIEKENS(westelse kemphanen)... WIJ KOMEN TERUG"." En we zuipen ons zat en crimineel...en we steken die van westel op een borstelsteel...die van (fc) Thurnhout staan in de wei... en de(Geelse) ZOTTEN... DAT ZIJN WIJ"!!! cheers jocolor jocolor jocolor

zot 1981

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 03-02-15

Profiel bekijken

Bericht  Welux1 op wo feb 17, 2016 10:32 am

Dus liever volgend jaar naar de amateurreeks, waar we dan graag het jaar daarop terug uit willen promoveren naar de 1B (k*t) reeks ? Het kan aan mij liggen, maar ik volg niet goed ...

Welux1

Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 05-01-16

Profiel bekijken

Bericht  yellow fan op wo feb 17, 2016 8:23 pm

Welux1 schreef:Dus liever volgend jaar naar de amateurreeks, waar we dan graag het jaar daarop terug uit willen promoveren naar de 1B (k*t) reeks ? Het kan aan mij liggen, maar ik volg niet goed ...

Inderdaad. De bedoeling moet toch zijn om zo hoog mogelijk te spelen, d.w.z. liefst nog in 1B en daarbij de ploeg versterken om mee te doen voor de prijzen !

yellow fan

Profiel bekijken

Bericht  bleu op do feb 18, 2016 3:59 am

Welux1 schreef:Dus liever volgend jaar naar de amateurreeks, waar we dan graag het jaar daarop terug uit willen promoveren naar de 1B (k*t) reeks ? Het kan aan mij liggen, maar ik volg niet goed ...

Inderdaad , zou ook graag die 1B vermijden/overslaan , maar 't is een noodzakelijk kwaad om in 1A te komen . Daarenboven kan ik maar moeilijk geloven dat wij ( als ASV op zich) in die 1B kampioen kunnen spelen ....
Maar toch blijft voor mij de Amateur 1-reeks zeker zo aantrekkelijk .
Mijn verstand zegt : alleen een paar jaar in de Amateurreeks en daarna , via fusie , direct naar 1A .

bleu

Aantal berichten : 300
Registratiedatum : 15-04-14

Profiel bekijken

Bericht  antiwestel op do feb 18, 2016 11:15 am

Nogmaals, voor iedereen dat persé wilt dat we volgend jaar in 1b gaan spelen de vraag: Wie gaat daar in hemelsnaam naar komen kijken? 4 keer per jaar tegen al die waalse en Brusselse ploegen. Liever dan rustig voetballen in de amateurliga. Snap echt niet wat jullie allemaal in 1b willen gaan doen.

antiwestel

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-10-15

Profiel bekijken

Bericht  chieva op do feb 18, 2016 6:13 pm

antiwestel schreef:Nogmaals, voor iedereen dat persé wilt dat we volgend jaar in 1b gaan spelen de vraag: Wie gaat daar in hemelsnaam naar komen kijken?  4 keer per jaar tegen al die waalse en Brusselse ploegen. Liever dan rustig voetballen in de amateurliga. Snap echt niet wat jullie allemaal in 1b willen gaan doen.

Nogmaals, snap niet dat er volgend jaar met 5.000 zitplaatsen in de amateurliga zal gevoetbald worden onder 1.100 lux, en het stadion op termijn zal opgetrokken worden naar 18.500 zitplaatsen. Ooit zal de club om in 1A te geraken (wat toch de ambitie is met zo'n stadion) in 1B terechtkomen, tenzij de sprong rechtstreeks wordt gemaakt door een fusie met een club die niet verder af ligt dan 30 km van Geel (recent nieuwe bondsregel om een fusie of overname van stamnummer te kunnen doen).
Diegenen die dat niet inzien ...

chieva

Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 30-03-15

Profiel bekijken

Bericht  yellow fan op do feb 18, 2016 8:32 pm

chieva schreef:
antiwestel schreef:Nogmaals, voor iedereen dat persé wilt dat we volgend jaar in 1b gaan spelen de vraag: Wie gaat daar in hemelsnaam naar komen kijken?  4 keer per jaar tegen al die waalse en Brusselse ploegen. Liever dan rustig voetballen in de amateurliga. Snap echt niet wat jullie allemaal in 1b willen gaan doen.

Nogmaals, snap niet dat er volgend jaar met  5.000 zitplaatsen in de amateurliga zal gevoetbald worden onder 1.100 lux, en het stadion op termijn zal opgetrokken worden naar 18.500 zitplaatsen. Ooit zal de club om in 1A te geraken (wat toch de ambitie is met zo'n stadion) in 1B terechtkomen, tenzij de sprong rechtstreeks wordt gemaakt door een fusie met een club die niet verder af ligt dan 30 km van Geel (recent nieuwe bondsregel om een fusie of overname van stamnummer te kunnen doen).

Inderdaad.

yellow fan

Profiel bekijken

Bericht  antiwestel op do feb 18, 2016 9:32 pm

yellow fan schreef:
chieva schreef:

Nogmaals, snap niet dat er volgend jaar met  5.000 zitplaatsen in de amateurliga zal gevoetbald worden onder 1.100 lux, en het stadion op termijn zal opgetrokken worden naar 18.500 zitplaatsen. Ooit zal de club om in 1A te geraken (wat toch de ambitie is met zo'n stadion) in 1B terechtkomen, tenzij de sprong rechtstreeks wordt gemaakt door een fusie met een club die niet verder af ligt dan 30 km van Geel (recent nieuwe bondsregel om een fusie of overname van stamnummer te kunnen doen).

Inderdaad.

Kijk, de plannen om het stadion klaar te maken voor een 1a licentie zijn vorig jaar gesmeed. De investeringsgroep onder leiding van Tormans is toen opgericht. Onze voorzitter heeft duidelijk geleerd uit het verleden en heeft duidelijk gesteld dat dit allemaal mag maar dat de club zelf geen schulden of leningen wil aangaan. Het bedrijfsrisico ligt dus bij de investeringsgroep. Als zij dit willen investeren, moet onze voorzitter dit dan tegenhouden? Je kan beter blij zijn dat ons stadion de komende jaren in orde is als we sportief terug naar een hoger niveau zouden stijgen.
Men heeft het risico genomen om vol in te zetten op het tijdig behalen van deze 1a licentie en gezien de licentiesoap van de afgelopen jaren, met recht en reden mijn inziens. Het is/gaat nu waarschijnlijk tegenvallen en men ziet in dat er meer dan 8 ploegen deze licentie zullen verkrijgen. Een (door)start in de amateurs lijkt me dan ook geen ramp. Het gevolg is inderdaad wel dat het sportieve budget niet groot is en er keuzes gemaakt moeten worden.

Een investering in "stenen" is voor een ondernemer nog altijd veel logischer dan een sportieve investering. Ik zou ook liever hebben gehad dat Berben en Spies waren gebleven maar niet voor je beurt spreken als je niet weet wat voor loon zij hebben gevraagd bij de contractbesprekingen. De voorzitter moet werken met het SPORTIEVE budget en niet met het investeringsbudget. Tormans en co is geen melkkoe die zomaar geld in het rondstrooit op de Leunen hoor. Ze willen allemaal wel een zekere return on investment. Het geld voor het eerste deel van de tribune is beschikbaar en het kan de start zijn van een zeer mooi stadion. Als je zaagt over deze investeringen ipv te investeren in het sportieve ga dan elke week naar de put van Deinze zien, ook plezant.

En als jullie dan toch absoluut in 1B willen horen, overtuig onze voorzitter er dan maar van dat we weer sportieve risico's moeten aangaan en geld gaan investeren in spelers die we eigenlijk niet kunnen betalen. 1 ding weet ik zeker, zo'n risico's mogen en zullen we nu niet meer nemen. Je moet werken met het sportieve budget dat we hebben/hadden en met deze spelersgroep was een top8 notering te hoog gegrepen. Dus aanvaardt de situatie zoals ze is en steun volgend jaar je ploeg in 1ste amateurs. Dan zien we wel wat de toekomst brengt.

antiwestel

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-10-15

Profiel bekijken

Bericht  geel4evah op do feb 18, 2016 10:08 pm

Hierin kan ik je volledig volgen antiwestel. Voor mij is die amateurreeks ook zeker geen drama, zeker niet als je ziet welke ploegen nu in 1B terecht komen. Mochten w*stel en Antwerp toch nog naar 1B gaan, dan krijgen we natuurlijk een heel ander verhaal. Als we aan de kop kunnen spelen in de amateurreeks, denk ik toch dat dit veel meer volk kan trekken dan wat nu het geval is, laat staan met de onaantrekkelijke affiches in 1B. Beerschot, Lierse, Dessel, Patro, La Louvière en in mindere mate Heist zijn toch al mooie affiches. Met wat geluk komen hier nog Hasselt en Berchem bij. En als Eric Franken dezelfde mirakels verricht in Hoogstraten dan hier in Geel, krijgen we er misschien nog een extra derby bij. Als we in die reeks mee kunnen doen voor de titel, en binnen de 3 seizoenen kunnen promoveren (ook nodig voor het jeugdvoetbal), denk ik dat dit een mooier verhaal kan worden voor het Geelse voetbal dan die 1B reeks, waarin je echt al een vetbetaalde profploeg nodig hebt om daar uit te kunnen geraken. Momenteel spelen we nog met veel jongens uit de streek, ik hoop dat we dit kunnen voortzetten.

geel4evah

Aantal berichten : 114
Registratiedatum : 08-09-11

Profiel bekijken

Bericht  Zotskap op do feb 18, 2016 10:13 pm

antiwestel schreef:
yellow fan schreef:
chieva schreef:

Inderdaad.

Kijk, de plannen om het stadion klaar te maken voor een 1a licentie zijn vorig jaar gesmeed. De investeringsgroep onder leiding van Tormans is toen opgericht. Onze voorzitter heeft duidelijk geleerd uit het verleden en heeft duidelijk gesteld dat dit allemaal mag maar dat de club zelf geen schulden of leningen wil aangaan. Het bedrijfsrisico ligt dus bij de investeringsgroep. Als zij dit willen investeren, moet onze voorzitter dit dan tegenhouden? Je kan beter blij zijn dat ons stadion de komende jaren in orde is als we sportief terug naar een hoger niveau zouden stijgen.
Men heeft het risico genomen om vol in te zetten op het tijdig behalen van deze 1a licentie en gezien de licentiesoap van de afgelopen jaren, met recht en reden mijn inziens. Het is/gaat nu waarschijnlijk tegenvallen en men ziet in dat er meer dan 8 ploegen deze licentie zullen verkrijgen. Een (door)start in de amateurs lijkt me dan ook geen ramp.  Het gevolg is inderdaad wel dat het sportieve budget niet groot is en er keuzes gemaakt moeten worden.

Een investering in "stenen" is voor een ondernemer nog altijd veel logischer dan een sportieve investering. Ik zou ook liever hebben gehad dat Berben en Spies waren gebleven maar niet voor je beurt spreken als je niet weet wat voor loon zij hebben gevraagd bij de contractbesprekingen. De voorzitter moet werken met het SPORTIEVE budget en niet met het investeringsbudget. Tormans en co is geen melkkoe die zomaar geld in het rondstrooit op de Leunen hoor. Ze willen allemaal wel een zekere return on investment. Het geld voor het eerste deel van de tribune is beschikbaar en het kan de start zijn van een zeer mooi stadion. Als je zaagt over deze investeringen ipv te investeren in het sportieve ga dan elke week naar de put van Deinze zien, ook plezant.

En als jullie dan toch absoluut in 1B willen horen, overtuig onze voorzitter er dan maar van dat we weer sportieve risico's moeten aangaan en geld gaan investeren in spelers die we eigenlijk niet kunnen betalen. 1 ding weet ik zeker, zo'n risico's mogen en zullen we nu niet meer nemen. Je moet werken met het sportieve budget dat we hebben/hadden en met deze spelersgroep was een top8 notering te hoog gegrepen. Dus aanvaardt de situatie zoals ze is en steun volgend jaar je ploeg in 1ste amateurs. Dan zien we wel wat de toekomst brengt.

Amen!

Mooie uiteenzetting over hoe investeringsbudgetten en sportieve budgetten strikt gescheiden zijn.

Merk op dat de huidige goed-nieuws-show van heel wat clubs over de 1A licentie over het eerste gaat (investeringen in het stadion). En waar gaat de soap over in 2e de laatste jaren, juist ja, het sportieve budget. Clubs moeten aantonen aan de licentiecommissie dat ze voldoende financiële middelen ter beschikking hebben voor de engagementen die ze maken. Daarbij horen ook de spelerslonen voor het komende seizoen, maar net zo goed alle huidige facturen aan leveranciers, bondsschulden etc.

Het zou me niet verbazen dat er tóch clubs zijn die buizen voor de 1A licentie, zeker met in het achterhoofd wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd.

Hoe dan ook, zo lang onze blauw-witte trots op de Leunen speelt, dan hebben ze mijn support. In goede én slechte tijden.

Zotskap

Aantal berichten : 577

Profiel bekijken

Bericht  chieva op za feb 27, 2016 3:12 am

KVC Westerlo denkt aan de toekomst. Manager Herman Wijnants droomt al lang van een grote Kempense fusie. Er is wel veel interesse vanuit het buitenland om de club over te nemen.

"In december hebben we nog vijf, zes aanvragen gekregen om de club over te nemen en er staan er nog tien te wachten. Aanbiedingen uit China, Engeland, de Verenigde Staten en het Oostblok. Die gesprekken staan allemaal on hold. Een scenario zoals bij Moeskroen, waarbij de club in handen van makelaars valt, dat zie ik liever niet gebeuren", zegt hij in Het Nieuwsblad.

"Als de club wordt overgenomen, dan wil ik dat het op onze manier gebeurt. We moeten aan de supporters en de eigenheid van de club denken. Een Kempense fusie in een nieuw stadion blijft mijn natte droom, maar blijkbaar is daar niemand voor beschikbaar. Wij zullen alleszins bij een fusie steeds de eigenheid van de club en de belangen van onze fans beschermen."

Lees verder: www.voetbalnieuws.be/news/205902/Westerl...Staten#ixzz41MSdwdhQ

chieva

Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 30-03-15

Profiel bekijken

Bericht  Dirk op zo feb 28, 2016 11:02 pm

1 grote fusie club op het hoogste niveau blijft de natte droom van veel clubs hier in de omtrek . Alleen als er gesprekken beginnen willen ze allemaal hun eigenheid blijven behouden , in hun stadion blijven spelen met hun club kleuren en wat nog allemaal  . Dus een fusie zal er volgens mij dan ook nooit echt komen ? Het is reeds van de jaren 80 dat er om de zovele jaren blijkbaar een ballonneke wordt opgelaten over die fusie tussen Geel en westerlo . Als de stadion plannen van asv echt concreet worden en die 18600 zitplekken er effectief komen ligt asv alvast voor op westerlo want hun stadion begint te verouderen . We moeten alleen zo snel mogelijk in 1b zitten . Dit vraagt waarschijnlijk toch wel een jaar of 3 .

Dirk

Aantal berichten : 558

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: