Waar zijn de 'supporters' naartoe en hoe deze weer naar de Leunen te krijgen ???

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Waar zijn de 'supporters' naartoe en hoe deze weer naar de Leunen te krijgen ???

Bericht  chieva op zo nov 20, 2016 4:09 am

Geel was vroeger gekend om zijn grote supportersschare, zowel in thuis- als uitwedstrijden. Dat het nu goed of slecht ging, vries- of zonnig weer, ze waren altijd present.
Momenteel is dit weggezakt naar een ongekend dieptepunt. Met de momenteel aanwezige 1000 (?) supporters is dit stadion sfeerloos en kil.
Spijtige zaak. Vooral de oninteresse van 'jonge' supporters zou de club grote zorgen moeten baren.

Wat zijn de redenen van dit wegblijven, op welke manier kan men de massa terug naar de Leunen krijgen en terug gehecht maken aan de club ?
De sportieve prestaties spelen hierin zeker een grote rol, maar mogelijk zijn er nog andere zaken die hierin spelen.

chieva

Aantal berichten : 185
Registratiedatum : 30-03-15

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Waar zijn de 'supporters' naartoe en hoe deze weer naar de Leunen te krijgen ???

Bericht  plek74 op zo nov 20, 2016 5:29 am

Ne voorzitter zoeken die geld in de club steekt.

plek74

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 05-04-14

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Waar zijn de 'supporters' naartoe en hoe deze weer naar de Leunen te krijgen ???

Bericht  zwitser op zo nov 20, 2016 6:34 am

chieva schreef:
op welke manier kan men de massa terug naar de Leunen krijgen en terug gehecht maken aan de club ?
De sportieve prestaties spelen hierin zeker een grote rol, maar mogelijk zijn er nog andere zaken die hierin spelen.
Ik denk dat de sleutel wel eens in handen zou kunnen liggen bij Swerts (soudal). Als die kempische fusie er zou komen, en men speelt op de leunen dan zal het stadion terug vollopen. Stel dat er op korte termijn op de leunen gespeeld wordt om Europees voetbal af te dwingen (wat in Zulte Waregem kan moet hier ook kunnen). Heel de regio Mol, Laakdal, Westerlo, Herentals, Turnhout, Kasterlee met als midden punt Geel zal bij successen hier warm voor lopen. Kijk maar naar Westerlo. Vroeger kwam daar nauwelijks volk over de vloer. Maar toen de club mooi meedraaide in eerste klasse sprak dit in een grote regio aan. Zelfs vele inwoners van Geel trokken naar Westerlo (waaronder ooit vaste Geel supporters).
Nu blijven aan modderen en elk jaar spelen als een grijze muis haalt niets meer uit. Wat stellen wedstrijden tegen Hamme, Sprimont e.d nog voor? Komt daarbij dat de competitie formule op niets meer trekt. Het probleem van minder supporters is al vele jaren terug begonnen. In het jaar van het faillissement is het allemaal bergaf gegaan. De eerste twee seizoen van VGM herleefde het terug iets op. Waar we op verplaatsing toch enorm veel indruk achterlieten. Op godbetert Diegem hadden ze zelfs extra tapkranen voorzien. Maar daarna is het elk seizoen achteruit gegaan. Met dit seizoen toch al enkele malen een dieptepunt.
Als de ploeg nu instaat is om een indrukwekkende reeks neer te zetten alvorens Dessel en Beerschot op bezoek komen dan zal dat kunnen tellen als een bewijs dat de Geelenaar nog wel buitenkomt voor de "topmatchen". Voorwaarde is dat we moeten mee doen voor de prijzen en de affiche moet de moeite zijn. Om alle veertien dagen volk te trekken is een kempische topclub aan de orde!

zwitser

Aantal berichten : 299
Registratiedatum : 02-09-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  defender op zo nov 20, 2016 7:52 am

plek74 schreef:Ne voorzitter zoeken die geld in de club steekt.

Huidige voorzitter geeft nooit zijn postje af, hebben we in het verleden al gezien. Toekomst zal uitwijzen wat de gevolgen zullen zijn.

defender

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 08-10-15

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Dirk op zo nov 20, 2016 8:19 am

Alles staat of valt met resultaten , zeker bij Geel . Nu zitten we wat ( met alle respect ) aan te modderen in de hoogste amateur reeks .De gewone man uit de straat komt hiervoor niet meer naar de leunen . Als we zouden mee doen voor de hoofdprijs en constant in de top 2 of 3 zouden staan heb je automatch veel meer volk op de leunen . De gewone man uit de straat wilt resultaten zien . Er is heel veel van de vroegere sfeer verloren gegaan . Het stadion is best ok alleen jammer dat het sportieve niet volgt en dat heeft weer met het financieel plaatje van de club te maken . Ik denk dat de club niet weer de fout gaat maken van kfcv Geel . Elke € word nu 1000 keer omgedraaid voor al eer hij wordt uitgegeven , dat is in een ver verleden ooit anders geweest . Op zich is dit natuurlijk prima dat men het geld als een goede huisvader beheert  alleen als men niet veel geld heeft kan men ook niet veel op de transfermarkt doen ? Ik blijf er wel 100% van overtuigd dat er hier in Geel veel potentieel zit qua supporters alleen komen die naar de leunen als het er om te doen is . Ik vraag me nu eens eigenlijk af wat de echte ambities zijn van deze club ? Vorig seizoen werden we geprikkeld door de werken aan het stadion en dachten er velen dat we alsnog bij die 24 profclubs waren maar we moeten eerlijk toegeven dat we dat op geen enkele moment verdiende . Ik hoor het allemaal graag zeggen van de heren , binnen 2 a 3 seizoenen naar 1B maar ik moet het eerst allemaal zien .

Dirk

Aantal berichten : 529
Registratiedatum : 30-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  bleu op zo nov 20, 2016 10:35 am

In het huidige bestuur zitten weinig of geen mensen die echt houden van deze club . Ze zijn blij met hun postje ...and that's it .
Er is geen sportieve visie of structuur ...
....Het zijn amateurs !!!

bleu

Aantal berichten : 252
Registratiedatum : 15-04-14

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Buffalo op zo nov 20, 2016 10:34 pm

bleu schreef:In het huidige bestuur zitten weinig of geen mensen die echt houden van deze club .  Ze zijn blij met hun postje ...and that's it .
Ge kunt u kandidaat stellen. Er is volk nodig voor vanalles. Voor 0 euro ganse week in de weer zijn voor de club.
Geen goesting niemeer zeker.
Buffalo

Aantal berichten : 118
Registratiedatum : 27-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Trippel op ma nov 21, 2016 12:15 am

Straks gaan we nog beweren dat de evenaar door Geel loopt. Waarom lukt het niet in Antwerpen, Hasselt, Leuven en nog zoveel centrumsteden in Vlaanderen om een degelijke club op poten te zetten. Hadden we in de jaren 90 toen het huidige stadion gebouwd werd een voorzitter/manager gehad à la Wijnants waren de rollen nu omgekeerd. Ze hebben toen de boot gemist, achteraf geld dat er niet was om toch maar een inhaalbeweging te willen. Het is wat het is. Het zal hier nooit niks meer worden.

Trippel

Aantal berichten : 651

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Zotskap op ma nov 21, 2016 1:36 am

Ik vind in ieders antwoord wel geldige argumenten.

Maar ik heb ook geleerd om enkel naar vandaag en morgen te kijken.
Het verleden is wat het is, maar niet meer dan dat.

Dus wil ik de discussie terug naar de oorspronkelijke vraagstelling sturen: hoe krijgen we meer volk naar de Leunen?

De beste manieren zijn het moeilijkste te verwezenlijken:
* Interessantere affiches (dus promoveren)... of goed bekeren Wink
* Top 3 spelen (dus straffere uitslagen)
...

Hier kunnen wij als supporters maar weinig aan doen.

Maar er zijn toch ook heel wat kleinere initiatieven die kunnen helpen:
Hieronder enkele van mijn ideeën, vul maar aan of becommentarieer naar hartenlust:

* Betere samenwerking spionkop/sfeergroep - bestuur
-> Elke maand een vergadering bijvoorbeeld waarop beide partijen agenda-punten kunnen aanbrengen

* Aanmaken van events op Facebook (nu enkel matchen gedeeld als foto) door ASV Geel-account
-> Events kan je onderling delen (ook aan zij die níet op FB geabonneerd zijn op ASV Geel)

* Net een tikkeltje meer reclame maken voor de eerst volgende thuiswedstrijd
-> Dit kan bv via de dynamische borden van de Stad Geel waarop evenementen worden aangekondigd
-> Dit kan bv ook via een groot bord aan drukke knooppunten (bv rondpunt Antwerpseweg)

* Enkele acties om aan klantenbinding te doen:
- 1 ticket kopen, 1 gratis
- Elke abonnee mag 1 extra persoon mee binnenbrengen
- Deel tickets uit in de middelbare school (bv 5e en 6e middelbaar)
- Vrouwen & kinderen gratis
- Zorg voor een evenement vóór aanvang van een zaterdagavondmatch (bv een kerstmarkt op de parking)
- ...

Zotskap

Aantal berichten : 500

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  plek74 op ma nov 21, 2016 4:26 am

Buffalo schreef:
bleu schreef:In het huidige bestuur zitten weinig of geen mensen die echt houden van deze club .  Ze zijn blij met hun postje ...and that's it .
Ge kunt u kandidaat stellen. Er is volk nodig voor vanalles. Voor 0 euro ganse week in de weer zijn voor de club.

Er is door iedereen oneindig veel respect voor alle helpers.
Het gaat over ne voorzitter die zich in de pers als eens uitlaat over zijn supporters.
Als beekhoekvoorzitter was hij allesbehalve een Geel fan, ik loop er niet hoog mee op!!

plek74

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  chieva op ma nov 21, 2016 4:57 am

Zotskap schreef:

Dus wil ik de discussie terug naar de oorspronkelijke vraagstelling sturen: hoe krijgen we meer volk naar de Leunen?

- Zorg voor een evenement vóór aanvang van een zaterdagavondmatch (bv een kerstmarkt op de parking)
- ...

Zou al een grote stap voorwaarts zijn. Als ze dan ook nog iets verteren in de kantine is dit een win-win situatie. Het proberen waard bestuur !

chieva

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  defender op ma nov 21, 2016 7:21 am

plek74 schreef:
Buffalo schreef:

Er is door iedereen oneindig veel respect voor alle helpers.
Het gaat over ne voorzitter die zich in de pers als eens uitlaat over zijn supporters.
Als beekhoekvoorzitter was hij allesbehalve een Geel fan, ik loop er niet hoog mee op!!

In Beekhoek zijn ze nog altijd blij dat ze er vanaf zijn trouwens, voor de rest ook met niemand van het bestuur problemen, integendeel zelfs .

defender

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 08-10-15

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  leonardo1965 op do nov 24, 2016 7:21 am

chieva schreef:
Zotskap schreef:

- ...

Zou al een grote stap voorwaarts zijn. Als ze dan ook nog iets verteren in de kantine is dit een win-win situatie. Het proberen waard bestuur !

Dat heb ik al dikwijls gezegd dat zoiets de basis zou moeten zijn om volk te lokken naar het stadion....klantenbinding. Maar een paar jaar terug kwam sinterklaas langs met zwarte pieten om wat snoep uit te delen in het stadion en raar maar waar.....ze moesten inkom betalen om snoep te mogen uitdelen. Tja dan moet ge niet STOM staan dat niemand nog veel wil doen voor ons clubke als ge u als club zo opstelt...ten andere ik zou iemand in het bestuur willen die COMMERCIEEL met zijn tijd mee is...want ik heb echt de indruk dat daar veel winst te behalen valt. Wij lopen als club veel te ver achter......

leonardo1965

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 27-12-15

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  bleu op do nov 24, 2016 10:07 am

leonardo1965 schreef:

....ten andere ik zou iemand in het bestuur willen die COMMERCIEEL met zijn tijd mee is...want ik heb echt de indruk dat daar veel winst te behalen valt. Wij lopen als club veel te ver achter......

Spijtig  voorbeeld daarvan is het gebrek aan reclame langs het veld . Zelfs (lege) borden ontbreken op vele plaatsen .... Daardoor blesseerde Bangoura zich trouwens vorige zaterdag in de 1ste helft  : schoof met been onder dwarsliggers , waar géén bord hing.

bleu

Aantal berichten : 252
Registratiedatum : 15-04-14

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  chieva op do nov 24, 2016 8:10 pm

bleu schreef:
leonardo1965 schreef:

....ten andere ik zou iemand in het bestuur willen die COMMERCIEEL met zijn tijd mee is...want ik heb echt de indruk dat daar veel winst te behalen valt. Wij lopen als club veel te ver achter......

Spijtig  voorbeeld daarvan is het gebrek aan reclame langs het veld . Zelfs (lege) borden ontbreken op vele plaatsen .... Daardoor blesseerde Bangoura zich trouwens vorige zaterdag in de 1ste helft  : schoof met been onder dwarsliggers , waar géén bord hing.

Inderdaad, als je dan de reclame in Dessel rond het terrein bekijkt ...

chieva

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Trippel op vr nov 25, 2016 12:01 am

Noem eens één club in dit land op waar er bij elke thuiswedstrijd randactiviteiten aanwezig zijn? Nergens. Supporters in Vlaanderen dienen enkel om uitgemolken te worden met hoge inkomprijzen en catering. Eén keer per jaar een mosselfeest en tombola, deels voor de zwarte kas van het eerste elftal te spijzen. Voor de rest zitten en zwijgen.

De laatste jaren is er al een grote verschuiving bezig van "gezinsuitstappen" naar Anderlecht, Club Brugge enz. In mijn omgeving hoor en zie ik meer en meer mensen de grens overtrekken richting Gladbach. Den Belziek loopt met alles achter tov het buitenland. Bekrompen mentaliteit en jaloezie tov van onze buren zijn we dan weer wel kampioen. bounce

Trippel

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  pikkel op vr nov 25, 2016 9:44 pm

Een voetbalclub runnen is niet simpel . Win je te veel kan je het op den duur niet meer betalen . Verlies je te veel heb je geen volk meer .

pikkel

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 31-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  zwitser op za nov 26, 2016 12:00 pm

Jammer, maar wie kan je vandaag ongelijk geven dat hij zijn zetel niet uit is geweest om te komen zien? Als je het zwakke Eisden maar 5 minuten een beetje onder druk kan / wil zetten ga je het stadion niet door laten vollopen. Zo nog een paar weken en we komen niet meer in aanmerking voor de top vier. Als de hoop op een eindronde plaats is verdwenen speel je het vervolg van de competitie uit voor jan lul. En daar komt nog minder volk op af dan nu. Ik had gehoopt dat ze een fantastische reeks zouden kunnen neerzetten en de twee topmatchen (Dessel, en Beerschot) voor een goed gevuld stadion te kunnen spelen. Jammer genoeg zal dat op deze manier niet gebeuren.

zwitser

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  chieva op za nov 26, 2016 8:38 pm

bleu schreef:
leonardo1965 schreef:

Heeft gisteren iemand van jullie de speaker de matchbalsponsor horen afroepen voor aftrap van de match en vlak voor het begin van de tweede helft? Ik in ieder geval niet. Inderdaad nog veel te leren op commercieel gebied, zelfs in provinciale worden deze beter in de watten gelegd dan bij ASV !

chieva

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Dirk op za nov 26, 2016 10:42 pm

Zoals eerder gemeld , je krijgt het stadion pas gevuld als er resultaten zijn in de competitie of er een top affiche is zoals nu woensdag tegen Waregem voor de beker . Zonder resultaten zal het stadion zeer matig gevuld blijven . Ze kunnen de supporters meer betrekken bij de werking van de club en zo maar de grote massa zal pas naar de leunen komen als er goede sportieve resultaten zijn . Zonder dit zal je de leunen nooit vol krijgen .

Dirk

Aantal berichten : 529

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Trippel op za nov 26, 2016 11:08 pm

Vrijdagavond was er in 1B de absolute kraker tussen Roeselare en Lierse. Eens gekeken naar het aantal toeschouwers aan beide zeiden? Dan mogen de resultaten nog goed zijn, als de beleving er niet is komt het volk niet uit zijn zetel.

Trippel

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  plek74 op za nov 26, 2016 11:09 pm

En daar hebde geld voor nodig.
Maar de persoon die er geld insteekt wil het voor het zeggen hebben, en anderen moeten dan wijken...

plek74

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  protput op zo nov 27, 2016 12:25 am

Trippel schreef:Vrijdagavond was er in 1B de absolute kraker tussen Roeselare en Lierse. Eens gekeken naar het aantal toeschouwers aan beide zeiden? Dan mogen de resultaten nog goed zijn, als de beleving er niet is komt het volk niet uit zijn zetel.
Vorige week Tubeke - Lierse 500 toeschouwers .

protput

Aantal berichten : 263
Registratiedatum : 27-11-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  zwitser op zo dec 04, 2016 6:04 am

Gisteren in Heist geweest? Wat was me dat? Zou daar wel 500 man zijn geweest? Die amateurreeks is gewoon een ramp om volk te trekken. Het spreekt gewoon niemand meer aan met al die oninteressante clubs.

zwitser

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  casual op zo dec 04, 2016 6:16 am

Ne dikke sponsor(s) hebben ze nodig om zo snel mogelijk te promoveren en aan de kop te spelen. Dan heb je sowieso terug volk en beleving in het stadion. Van een grijze muis in de amateur reeks ligt niemand wakker.
casual

Aantal berichten : 46
Registratiedatum : 27-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: