Voetbalclub ASV Geel zit in slechte papieren

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Voetbalclub ASV Geel zit in slechte papieren

Bericht  pinanti op wo maa 15, 2017 2:51 am

Voetbalclub ASV Geel zit in slechte papieren. Dat meldt de regionale televisiezender RTV. De club kampt met geldproblemen, want er is onvoldoende geld om spelers, staf en trainers uit te betalen.  ASV Geel rekent nu op haar supporters om een obligatielening van 100.000 euro mee te financieren. De Geelse club hoopt 200 obligaties ter waarde van 500 euro te verkopen. Voorzitter Fons Backx verklaart voor de camera van RTV dat hij niet tegen een fusie is van verschillende clubs uit de Kempen, maar dat het initiatief van buitenaf moet genomen worden door ondermeer Kempense bedrijven of lokale politici die moeten polsen of de clubs bereid zijn om te fusioneren.

http://www.geelfm.be/v3/geels-nieuws/item/26212-asv-geel-zit-in-financi%C3%ABle-moeilijkheden

pinanti

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 31-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Voetbalclub ASV Geel zit in slechte papieren

Bericht  Welux1 op wo maa 15, 2017 2:57 am

Een obligatielening uitschrijven om je spelers, trainers en staff te betalen, dat is compleet gek. Het zou me verbazen als dit klopt ???

Welux1

Aantal berichten : 98
Registratiedatum : 05-01-16

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  yellow fan op wo maa 15, 2017 3:52 am

Allee, is't wéér zover ?......pffff

yellow fan

Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 26-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Dirk op wo maa 15, 2017 4:10 am

Zondag lachten wij die van Westel uit , ik vrees dat die van over het kanaal nu ons aan het uitlachen zijn . Dus je ziet maar dat je niet te vlug ander ploegen moet uitlachen terwijl je zelf dik in de meserie zit . Daar sta je dan met dat mooie stadion ....

Dirk

Aantal berichten : 523
Registratiedatum : 30-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  chieva op wo maa 15, 2017 4:38 am

Zag je aankomen. Zowel supporters, die massaal hebben afgehaakt, als sponsors (gelukkig is er nog Tormans), hebben voetbalclub Geel de rug toegekeerd.
Wat zijn de grote oorzaken en hoe uit deze negatieve spiraal geraken ???
Door aan de kop te spelen zou het aantal supporters terug kunnen toenemen, maar daarvoor heb je (veel) euro's nodig, en aangezien dat er niet is zit de club in een vicieuze cirkel ...

Laatst aangepast door chieva op wo maa 15, 2017 6:23 am; in totaal 2 keer bewerkt

chieva

Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 30-03-15

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  steven op wo maa 15, 2017 4:55 am

Sommige mensen in het bestuur ben je beter arm dan rijk.. maarja Smile

steven

Aantal berichten : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  plek74 op wo maa 15, 2017 8:10 am

Ik heb het nooit gehad voor Fons Bax, terug naar beekhoek AUB

plek74

Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 05-04-14

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  steven op wo maa 15, 2017 8:19 am

plek74 schreef:Ik heb het nooit gehad voor Fons Bax, terug naar beekhoek AUB

Daar zijn ze blij genoeg dat 'm weg is.

steven

Aantal berichten : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  zwitser op wo maa 15, 2017 9:09 am

Bax heeft de supporters altijd bekeken als groot vuil. Een beetje de verkeerde persoon om nu achter centen te bedelen bij de gewone supporter.
Heel dat gedoe was al veel langer duidelijk. Al jaren zit er geen groei meer in de club. Een stadion uitbouwen waar iedereen het rade naar heeft wat nu precies de bedoeling er van is? Al jaren werken met piepjonge spelers uit belofte kernen. Ook voor het volgende seizoen is al duidelijk gemaakt dat het eerder achteruit dan vooruit gaat. En dan verschieten dat er geen volk meer komt.
En dan nog gezwegen van de timing. Beseffen ze wel hoe belachelijk wij ons maken??? Drie dagen geleden stonden er hier velen nog op de tafels te dansen. De pijn in Westerlo is alvast weer verlicht.

zwitser

Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 02-09-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  domInator op wo maa 15, 2017 8:04 pm

Vreemd toch. Waar zit de investgroep die het stadion wil uitbouwen? Jaja ik weet het wel, investeren in vastgoed is logischer dan investeren in het budget van een voetbalclub. Tot zover kan ik volledig volgen.

Maar toch: als je een voetbalclub als vehikel neemt om je vastgoedplannen langs de ring te realiseren, is het toch raar dat ze nu aan de kant staan te kijken terwijl de club ocharme 100000 EUR zoekt. Heel veel geld da's waar, maar in het kader van een vastgoedproject toch ook weer niet? Is een gezond ASV Geel dan geen voorwaarde voor de realisatie van het project? Of is het nieuws over de financiële problemen bij ASV Geel overdreven?

Ach, er zal misschien wel een logische verklaring voor zijn maar als buitenstander is dit toch moeilijk te begrijpen.

domInator

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 01-09-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  yellow fan op wo maa 15, 2017 8:24 pm

domInator schreef:Vreemd toch.  Waar zit de investgroep die het stadion wil uitbouwen?  Jaja ik weet het wel, investeren in vastgoed is logischer dan investeren in het budget van een voetbalclub. Tot zover kan ik volledig volgen.

Maar toch: als je een voetbalclub als vehikel neemt om je vastgoedplannen langs de ring te realiseren, is het toch raar dat ze nu aan de kant staan te kijken terwijl de club ocharme 100000 EUR zoekt.  Heel veel geld da's waar, maar in het kader van een vastgoedproject toch ook weer niet?  Is een gezond ASV Geel dan geen voorwaarde voor de realisatie van het project?  Of is het nieuws over de financiële problemen bij ASV Geel overdreven?

Ach, er zal misschien wel een logische verklaring voor zijn maar als buitenstander is dit toch moeilijk te begrijpen.

Inderdaad, dit gaat er bij mij ook niet in. Het ene zou toch een beetje parallel moeten lopen met het andere.
Een stadion op termijn voor 16000 man bouwen (volgens de plannen) en verder ploeteren in de amateurreeksen ? Raar allemaal....

yellow fan

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Zotskap op wo maa 15, 2017 8:40 pm

Pfft. Dat begint een gewoonte te worden hier, financiële donderwolken. Evil or Very Mad
Nogmaals, beheer uw centen als een goede huisvader. Dat wil zeggen, zie dat uw budgetten in orde zijn.

Wat ik niet 100% begrijp:
* We speelden dit jaar 3x voor een aanzienlijke recette: Standard, Zulte-Waregem & Beerschot-Wilrijk.
-> Hiervan kan vooraf enkel Beerschot-Wilrijk gebudgetteerd zijn. Bekercampagne is extra.
* We gaan op stage naar Spanje.
* We bouwen ons stadion uit.
* We winnen niet ál te veel matchen (winstpremies weet u wel).

Maar onze trainers en leveranciers kunnen we niet fatsoenlijk betalen?
Ge gaat mij niet wijsmaken dat dit allemaal komt door minder betalende toeschouwers hé.

Lijkt me eerder een noodzaak om meer sponsors binnen te halen.
En ja, voorzitter, als deze mensen meer inspraak willen in het sportieve en/of bestuurlijke...

Zotskap

Aantal berichten : 410

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Trippel op wo maa 15, 2017 9:28 pm

De problemen zitten bij de jeugdafdeling. Al het geld gaat naar het 1ste elftal. Anders hadden ze hun licentie trouwens ook niet gehaald.

Honderdduizend euro is een flink bedrag. De rente van 4% wordt uitbetaald via drankbonnen Shocked Welke oen gaat hier aan meedoen wetende dat bij een eventueel faillissement ASV geen enkel materiele activa bezit om schuldeisers uit te betalen.

Trippel

Aantal berichten : 626

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Trippel op wo maa 15, 2017 9:47 pm

Zotskap schreef:Pfft. Dat begint een gewoonte te worden hier, financiële donderwolken. Evil or Very Mad
Nogmaals, beheer uw centen als een goede huisvader. Dat wil zeggen, zie dat uw budgetten in orde zijn.

Wat ik niet 100% begrijp:
* We speelden dit jaar 3x voor een aanzienlijke recette: Standard, Zulte-Waregem & Beerschot-Wilrijk.
-> Hiervan kan vooraf enkel Beerschot-Wilrijk gebudgetteerd zijn. Bekercampagne is extra.
* We gaan op stage naar Spanje.
* We bouwen ons stadion uit.
* We winnen niet ál te veel matchen (winstpremies weet u wel).

Maar onze trainers en leveranciers kunnen we niet fatsoenlijk betalen?
Ge gaat mij niet wijsmaken dat dit allemaal komt door minder betalende toeschouwers hé.

Lijkt me eerder een noodzaak om meer sponsors binnen te halen.
En ja, voorzitter, als deze mensen meer inspraak willen in het sportieve en/of bestuurlijke...
Voor de bekercampagne heeft ASV de helft van de inkom mogen afgeven aan de bezoekers terwijl je nog wel met de onkosten achterblijft.
De stage is door de spelers grotendeels zelf betaald.
Uitbouw van het stadion wordt betaald door investeerders. Niet door de club zelf. Daarom dat de investeerders zelf niet ingaan op de obligatie-uitgifte. ASV heeft geen eigendom die ze kunnen verkopen bij faling. Dan is 4% nog veel te weinig.

Trippel

Aantal berichten : 626

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Twijfelaar op do maa 16, 2017 12:01 am

Wat zou u doen indien ze uw zoon vragen om bij de jeugd nationaal te komen spelen volgend seizoen? Beter van niet?

Twijfelaar

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 15-03-17

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Buffalo op do maa 16, 2017 12:19 am

RTV, tekening bij maken?

In Westerlo is er momenteel ook achterstand bij uitbetaling jeugdtrainers, Heist idem. Daar wordt zoveel tam tam niet over gemaakt.

De voorzitter moet slimmer zijn en die gasten van RTV misbruiken ipv omgekeerd.
Buffalo

Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 27-08-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Buffalo op do maa 16, 2017 12:23 am

Twijfelaar schreef:Wat zou u doen indien ze uw zoon vragen om bij de jeugd nationaal te komen spelen volgend seizoen? Beter van niet?
Welke lichting?
Buffalo

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Zotskap op do maa 16, 2017 1:07 am

Twijfelaar schreef:Wat zou u doen indien ze uw zoon vragen om bij de jeugd nationaal te komen spelen volgend seizoen? Beter van niet?

ASV Geel heeft altijd een goede jeugdopleiding gehad. Ik zou niet twijfelen en meteen toehappen.

Zotskap

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Welux1 op do maa 16, 2017 1:10 am

Ik ben blij dat jij het zegt, Buffalo. Ik krijg meer en meer de indruk dat RTV ASV Geel wil besmeuren. Bekijk de samenvatting van o.a Geel-Seraing nog maar eens terug. Die RTV reporter (Sander Rottier om hem met naam en toenaam te noemen, maakte onze spelers toen compleet belachelijk. Ik vraag me meer en meer af wie of wat hier achter steekt. Maar inderdaad, Backx moet slimmer zijn ...

Welux1

Aantal berichten : 98
Registratiedatum : 05-01-16

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  geel4evah op do maa 16, 2017 2:04 am

Ik denk dat we ons niet te veel zorgen moeten maken. Zoals hierboven gesteld, welke club heeft er nooit problemen met uitbetalingen, enkel Anderlecht en Brugge misschien? De voorzitter zei duidelijk op RTV dat er geen problemen zijn met de betaling van spelers en dat de licentiecommissie een positief rapport zal uitbrengen. Ik vind het vooral schrijnend hoe RTV aan journalistiek doet. Ze insinueren zelf dat sommige spelers al maanden niet meer betaald worden, terwijl daar nooit sprake van geweest is (niet door de club en ook niet door de spelers), het is duidelijk dat zij ASV Geel in een negatief daglicht willen stellen. De voorzitter antwoordt mijns inziens gewoon soms té eerlijk op de vragen. Nu lijkt het ook of die obligatielening echt een laatste redmiddel is en dat het anders gedaan is met de club. Dat weiger ik toch echt te geloven, zeker als je ziet dat er nog spelers aangetrokken worden. Mocht het water echt aan de lippen staan, zou de sfeer wel anders zijn binnen de club.

geel4evah

Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 08-09-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  protput op do maa 16, 2017 3:04 am

Dat RTV er telkens als de kippen bij is om Geel in een slecht daglicht te plaatsen is al langer geweten. Probeer volgend seizoen zo maar eens extra abonnementen aan de man te brengen Shocked
Volgens mij is één van de problemen dat hun budget aan een veel hoger toeschouwersaantal werd opgemaakt. Als je bv elke thuiswedstrijd aan een minimum van 1500 betalenden rekent moet daar nu geen tekeningske worden bijgemaakt.

protput

Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 27-11-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Zotskap op do maa 16, 2017 3:15 am

protput schreef:Dat RTV er telkens als de kippen bij is om Geel in een slecht daglicht te plaatsen is al langer geweten. Probeer volgend seizoen zo maar eens extra abonnementen aan de man te brengen Shocked  
Volgens mij is één van de problemen dat hun budget aan een veel hoger toeschouwersaantal werd opgemaakt. Als je bv elke thuiswedstrijd aan een minimum van 1500 betalenden rekent moet daar nu geen tekeningske worden bijgemaakt.

Een verduidelijking:

100 betalenden extra @ gemiddeld 12€ = 1.200€ / match
Dit 15x = 18.000€

En dan reken ik nog conservatief zonder consumpties etc.

Zotskap

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Buffalo op do maa 16, 2017 3:31 am

geel4evah schreef:Ik denk dat we ons niet te veel zorgen moeten maken. Zoals hierboven gesteld, welke club heeft er nooit problemen met uitbetalingen, enkel Anderlecht en Brugge misschien? De voorzitter zei duidelijk op RTV dat er geen problemen zijn met de betaling van spelers en dat de licentiecommissie een positief rapport zal uitbrengen. Ik vind het vooral schrijnend hoe RTV aan journalistiek doet. Ze insinueren zelf dat sommige spelers al maanden niet meer betaald worden, terwijl daar nooit sprake van geweest is (niet door de club en ook niet door de spelers), het is duidelijk dat zij ASV Geel in een negatief daglicht willen stellen. De voorzitter antwoordt mijns inziens gewoon soms té eerlijk op de vragen. Nu lijkt het ook of die obligatielening echt een laatste redmiddel is en dat het anders gedaan is met de club. Dat weiger ik toch echt te geloven, zeker als je ziet dat er nog spelers aangetrokken worden. Mocht het water echt aan de lippen staan, zou de sfeer wel anders zijn binnen de club.
Er wordt heel strikt op het budget gekeken, er is nog nooit zo principieel gewerkt in Geel.
RTV heeft de voorzitter misbruikt wat mij betreft zoals aangehaald boven.  

Er is 1 groep die Geel terug mee groot kan maken, en dat zijn de supporters zelf!

Er komt nog een dramatisch aantal toeschouwers over de vloer. Waar zit iedereen in godsnaam??  
Als er niks binnenkomt langs die kant, kan je ook niet bouwen aan een ambitieuze ploeg.

Gans 1B is in buitenlands handen, buiten Lommel dat afzakt.

Start al eens om iedereen warm te maken een abbo aan te schaffen voor Geel en steun de club op die manier!
Buffalo

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  bleu op do maa 16, 2017 6:16 am

100.000 EUR is voor ons supporters veel geld...Maar voor een sponsor of voorzitter-zaakvoerder mag dat toch geen probleem vormen ! Temeer dat je het terugkrijgt...
Mij lijkt dat er veel verkeerde mensen op de juiste plaats zitten

bleu

Aantal berichten : 229
Registratiedatum : 15-04-14

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  yellow fan op do maa 16, 2017 7:40 am

De "gewone" supporter gaat nooit 500 euro spenderen aan dit initiatief, dat kan je wel denken.
Moeten we onze hoop (ook) stilaan gaan richten op een rijke Chinees ? Ge zou het meer en meer gaan hopen.....

yellow fan

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: