Hoe moet het verder?

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe moet het verder?

Bericht  binkie op za maa 17, 2018 10:44 pm

Hoe moet het nu verder met ASV. Wie heeft enig idee of wie weet wat er verder op stapel staat.
Er zijn verschillende vragen te beantwoorden :
- Bestaat ASV volgend sportseizoen nog?
- Wordt er nog gevoetbald op de Leunen?
-Zijn er eventuele nieuwe gegadigden voor overname club?
- Of is er nog een andere fusie op komst misschien.

En er zijn allicht nog tientallen andere vragen waarop wij nooit een antwoord zullen op krijgen.
En terug starten in tweede of derde amateur zie ik echt niet meer zitten.
In mijn lange periode van supporter van KFC Verbroedering Geel daarna Geel - Meerhout en nu ASV hebben,
wij al veel te veel moeten incasseren. Een volgende (degradatie na vereffening) zie ik echt niet meer zitten.
Dus wie weet meer en kan een juiste weergave weergeven van hetgeen zich aan het afspelen is op de Leunen.
Stadion van 13000 plaatsen en en bezetting (op 17/3/18) van 150 toeschouwers is echt niet aangenaam.
Een optie is misschien alles verkopen aan Dessel en dan houden wij 1e klasse amateurvoetbal op de Leunen.

binkie

Aantal berichten : 94
Registratiedatum : 07-11-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Hoe moet het verder?

Bericht  Dirk op zo maa 18, 2018 1:49 am

Ik denk dat er 2 opties zijn , als Tormans er in slaagt om voor 01/04 bijkomende sponsoren te vinden om toch nog in eerste amateur te starten volgend seizoen ( mits een licentie uiteraard want die is er op heden nog niet ) . Als dit niet lukt vrees ik dat we sowieso een reeks moeten zakken met zeer beperktere middelen . Binnen nu en 14 dagen zullen we het wel weten zeker . Ben benieuwd Wink

Dirk

Aantal berichten : 558
Registratiedatum : 30-08-11

Profiel bekijken

Bericht  zot 1981 op zo maa 18, 2018 8:05 am

binkie schreef:Hoe moet het nu verder met ASV. Wie heeft enig idee of wie weet wat er verder op stapel staat.
Er zijn verschillende vragen te beantwoorden :
- Bestaat ASV volgend sportseizoen nog?
- Wordt er nog gevoetbald op de Leunen?
-Zijn er eventuele nieuwe gegadigden voor overname club?
- Of is er nog een andere fusie op komst misschien.

En er zijn allicht nog tientallen andere vragen waarop wij nooit een antwoord zullen op krijgen.
En terug starten in tweede of derde amateur zie ik echt niet meer zitten.
In mijn lange periode van supporter van KFC Verbroedering Geel daarna Geel - Meerhout en nu ASV hebben,
wij al veel te veel moeten incasseren. Een volgende (degradatie na vereffening) zie ik echt niet meer zitten.
Dus wie weet meer en kan een juiste weergave weergeven van hetgeen zich aan het afspelen is op de Leunen.
Stadion van 13000 plaatsen en en bezetting (op 17/3/18) van 150 toeschouwers is echt niet aangenaam.
Een optie is misschien alles verkopen aan Dessel en dan  houden wij 1e klasse amateurvoetbal op de Leunen.

Begrijp u hier grotendeels wel in Binkie,ook mijn goesting om 2 wekelijks naar een steeds sfeerloos en leger Leunenstadion af te zakken wordt ook steeds minder groot.De vraag is echter :wat als Geel inderdaad weer in vereffening zou gaan en een reeks of meer zou zakken, wat is dan het alternatief indien je ze de rug zou toekeren? Voor een andere ploeg supporteren???Ik zou dat niet kunnen en bovendien zal geen enkele kempische ploeg het nog makkelijk hebben om te overleven, laat staan naar de profreeksen te promoveren. Ik hoop dat Geel in de superliga kan blijven en indien niet liefst maar 1 reeks zakken en hoe dan ook nieuwe sponsers vinden om zo snel mogelijk terug op te gaan als dat kan maar dan liefst zonder nieuwe schulden te maken. Soms kun je beter een stap terug zetten om 2 vooruit te zetten al zal dat zonder nieuwe sponsers ook niet vanzelfsprekend gaan, dat besef ik maar al te goed. Ik hoop dat dit seizoen snel voorbij is en vanaf volgend seizoen het terug beter mag gaan met Geel want zoon seizoen gelijk nu wil ik niet meer meemaken liefst, de matchen die we nu nog spelen lijken mij dan ook zo zinloos als je niet weet waar je aan toe bent. pale

zot 1981

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 03-02-15

Profiel bekijken

Bericht  Welux1 op zo maa 18, 2018 8:45 am

Allemaal goed en wel, maar wat ik mij afvraag is het volgende : Als er volgend seizoen nog gevoetbald wordt en er rekening moet gehouden worden met een volledige leegloop van de huidige kern : welke speler gaat het nog aandurven om te tekenen voe ASV Geel na alles wat er hier gebeurt / gebeurd is ?

Welux1

Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 05-01-16

Profiel bekijken

Bericht  zot 1981 op zo maa 18, 2018 8:54 am

Welux1 schreef:Allemaal goed en wel, maar wat ik mij afvraag is het volgende : Als er volgend seizoen nog gevoetbald wordt en er rekening moet gehouden worden met een volledige leegloop van de huidige kern : welke speler gaat het nog aandurven om te tekenen voe ASV Geel na alles wat er hier gebeurt / gebeurd is ?
Wat meer inzetten op onze eigen jeugd,doen dat nu ook behoorlijk.Hadden dat veel eerder moeten doen,had ons minder gekost en ons wie weet niet zo in de miserie gebracht.

zot 1981

Profiel bekijken

Bericht  stijntje op zo maa 18, 2018 9:15 am

stijntje

Aantal berichten : 61
Registratiedatum : 31-08-11

Profiel bekijken

Bericht  plek74 op zo maa 18, 2018 9:31 am

De grote vraag is wat met leunen invest.
Die hebben geinvesteerd in wa stenen en nu staat dat daar maar.
Werkt Tormans voor die mannen of is het clubliefde.
Heb er altijd vertrouwen in gehad maar begin toch meer en meer te twijfelen.
Waarom liep hij zo hoog op met die Hollanders?
Oosterzonen heeft alles afgeblazen nadat ze een advocaat erop gezet hadden, en er bleken toch wel wat addertjes onder het gras te zitten.
Vandaar de "vertrouwensbreuk".
Een reeks zakken zonder extra geld is het einde!!!!!!
Dan heb ik nog liever een fusie(overname) door nieuwe mensen.
Zonder grootheidswaanzin maar met gezond kempisch boerenverstand en respect voor de supporters!
Blijkbaar zouden na volgend seizoen de eerste 6 gaan meespelen in 1B het seizoen daaropvolgend.
Is waar we thuishoren, en er niet bij zijn zou heel pijnlijk zijn.
Maarja, wie gaat hier nog tekenen?

plek74

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 05-04-14

Profiel bekijken

Bericht  Kesever op zo maa 18, 2018 12:41 pm

plek74 schreef:Blijkbaar zouden na volgend seizoen de eerste 6 gaan meespelen in 1B het seizoen daaropvolgend.
Is waar we thuishoren, en er niet bij zijn zou heel pijnlijk zijn.
Maarja, wie gaat hier nog tekenen?
Zou me verbazen. De Profploegen hebben een limiet, maximaal 24 profploegen. En de grote profploegen zoals Club Brugge willen dit aantal nog verder naar beneden. Het lijkt me sterk dat zij nog 6 extra stemmen gaan binnen halen om hun plannen te dwarsbomen.

Momenteel zit iedere hervorming binnen het profvoetbal ook muurvast. Ik zie pas binnen enkele jaren, wanneer er opnieuw een 2/3 meerderheid nodig is in plaats van de 4/5 meerderheid nu een schot in die zaak komen.

En gaan die 6 ploegen dan binnen het jaar hun stadion aan de 1A normen kunnen aanpassen? Om te promoveren zijn de 1B normen voldoende, om in het profvoetbal te blijven dient de ploeg een 1A licentie te bekomen. Zeker vanaf volgend seizoen. Op dit moment hebben enkel Lommel, Seraing en Geel een stadion die aan de 1A voorwaarden voldoet volgens mij. Maar voldoen ze dan ook aan de andere zaken zoals het financiële voor 1A of 1B?

Kesever

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 15-12-16

Profiel bekijken

Bericht  bleu op ma maa 19, 2018 7:36 am

Nieuwe sponsor/maat van Tormans lijkt me wel een firma ( Netropolix/Koen van Lommel ) die in de lift zit als IT-dienstverlener. Zouden 50 mensen in dienst hebben en op een 4-tal locaties zetelen . Hopelijk heeft hij ook wat voetbalverstand en .......respect voor de 'gewone' supporter .

bleu

Aantal berichten : 300
Registratiedatum : 15-04-14

Profiel bekijken

Bericht  protput op di maa 20, 2018 1:14 am

bleu schreef:Nieuwe sponsor/maat van Tormans lijkt me wel een firma ( Netropolix/Koen van Lommel ) die in de lift zit als IT-dienstverlener. Zouden 50 mensen in dienst hebben en op een 4-tal locaties zetelen . Hopelijk heeft hij ook wat voetbalverstand en .......respect voor de 'gewone' supporter .
Allemaal goed en wel, maar financieel ga je volgend jaar bij de zwakste van de reeks zitten. Ik weet niet of het allemaal nog wat gaat uithalen? Niemand ligt nog wakker van voetbal op dat niveau. Wat mij betreft weer een gemiste kans om een grote kempische club te maken dat voorbij is. Westerlo, Geel, Oosterzonen had een goed begin geweest voor dat project, jammer.

protput

Aantal berichten : 275
Registratiedatum : 27-11-11

Profiel bekijken

Bericht  Dirk op di maa 20, 2018 7:42 am

1 grote fusie in de kempen is een natte droom van heel veel clubs en hun leiders maar ze willen allemaal op hun eigen plein spelen met hun eigen club kleuren . Ik denk vooral wil men ooit 1 grote fusie club maken met heel wat Kempense clubs moeten ze ergens centraal een nieuw stadion bouwen want die van Westel bevoorbeeld zullen nooit akkoord gaan om op Geel te spelen en andersom ook niet . 1 GROTE fusie club met daarrond allemaal de gewone clubs , die hoeven helemaal niet te verwijderen omwille van die fusie . Geel en Oosterzonen hadden een begin kunnen zijn van iets moois maar helaas heeft het niet mogen zijn , mij rest nog steeds de vraag wat die Nederlanders hier kwamen zoeken 9 maanden lang zonder 1 € uit te geven .

Dirk

Aantal berichten : 558
Registratiedatum : 30-08-11

Profiel bekijken

Bericht  plek74 op di maa 20, 2018 7:48 am

Inderdaad Dirk, ik begrijp niet waarom Jan Tormans zo hoog met die Hollanders opliep.
Dat geld dat hij nu in een bodemloze put gaat steken(als er geen extra financien bijkomen) hadden ze beter gebruikt voor een nieuwe start.

plek74

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 05-04-14

Profiel bekijken

Bericht  Welux1 op di maa 20, 2018 9:01 am

Vorige zaterdag was verslaggever op pensioen Jos Willems te gast op Geel FM. Hij had een voor mij zeer interessante visie op de toekomst van het Kempisch e voetbal. Probeer 1 grote Kempische topclub te vormen op een neutrale locatie (Grobbendonk, Kasterlee of zo) ondersteund door de grote Kempische bedrijven. Maar laat daarnaast op een lager niveau ook de bestaande Kempische clubs en derby's bestaan (Geel, Westerlo, Dessel, Heist, Oosterzonen, Turnhout, Herentals, Tessenderlo). Zij die willen kunnen hun auto instappen en even later in een mooi stadion naar voetbal op professioneel niveau gaan kijken. Maar evenzeer naar sfeervolle en interessante matchen om de hoek. Voor de locale clubs meer volk, meer inkomsten, meer beleving en minder druk om financiële avonturen aan te gaan. Ik vind dit een interessante denkpiste ...

Welux1

Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 05-01-16

Profiel bekijken

Bericht  domInator op di maa 20, 2018 9:52 am

Toch ongelofelijk wat men allemaal hoort en leest over een evt fusie.

Er zou dus een nieuw stadion moeten komen op een neutrale lokatie. Grote zucht!!

Ten eerste begrijp ik niet wat er dan neutraal is aan de genoemde plaatsen zoals Kasterlee of Grobbendonk? Enfin, ik begrijp het wel zalle. Men bedoelt: een lokatie in een gemeente die geen betrokken club heeft in het fusieverhaal. Maar hoe krom is die redenering zeg!? Zo kan je dus in pakweg Bommerskonten terecht komen met je nieuwe club. Bovendien ben je dan noch vis noch vlees, want deze nieuwe lokaties zijn immers ook niet neutraal. Ik bedoel maar: de Gelenaars gaan niet wakker liggen van "topvoetbal" in Kasterlee of Grobbendonk, de mensen van Westerlo wellicht ook niet. Hoogstens ga je FC De Kempen of KFC Grobbendonk concurrentie aandoen. Man toch!

Logischer is om naar objectieve feiten te kijken: hinterland, kleinstedelijke uitstraling vd lokatie, beschikbare supporterskern (die je hopelijk meekrijgt in het fusieverhaal), bereikbaarheid, beschikbaar stadion (je gaat toch niet wéér een nieuw stadion zetten zeker en riskeren dat er in alle verlaten stadions meteen concurrenten van je nieuwe fusieploeg uit de grond schieten??), uitbreidingsmogelijkheden stadion, ...

Denk dat het duidelijk is dat men dan best in Geel komt spelen. Komaan... Geel groeit en bloeit qua inwoners, qua handel (ttz de grote projecten en mogelijke sponsors??) langs de Ring en Antwerpseweg, qua alles eigenlijk.... De mensen uit de omgeving zijn het gewoon om naar Geel af te zakken voor onderwijs, winkelen, avondje uit, cultuur, ... Dus ook voor voetbal (op voorwaarde dat er op fatsoenlijk niveau gespeeld wordt)? Daar moet je toch GEBRUIK van maken ipv ergens in the middle of nowhere opnieuw te starten.

Besluit: als je een fusie aangaat owv rationele redenen, werk ze dan ook op rationele en objectieve gronden uit!

domInator

Aantal berichten : 45
Registratiedatum : 01-09-11

Profiel bekijken

Bericht  eSKaa op vr maa 23, 2018 3:23 am

Beste Supporters van ASV Geel,

ik volg dit forum al een tijdje, en ging mezelf er volledig buiten houden, maar ik heb zopas toch besloten om even te reageren.
Eerst en vooral mezelf even voorstellen: ik ben supporter van KSK Heist, en liefhebber van het Amateurvoetbal en voetbal in lagere reeksen.

Ik leef mee met jullie. Als supporter je club zien ineenzakken kan gewoon niet plezant zijn. Zeker als je het zelf opbrengt om elk jaar een abo te kopen,
of om elke week 10/15€ te geven om 90 minuten lang je ploeg aan te moedigen. Als beloftes niet worden nagekomen, of simpelweg gebroken, probeer dan nog
maar eens de motivatie te vinden, laat staan te geloven in de mensen die de club beheren.

Ik heb al veel reacties gelezen. Gaande van onmacht, over boosheid, soms gelatenheid. Jammer genoeg hoort het bij situaties als deze. De onzekerheid
knaagt, en zolang er geen duidelijkheid is, nemen speculaties dikwijls de bovenhand...

Toen ik de post van domInator las, ivm de Kempische Fusie, voelde ik me geroepen om even tussen te komen. Ik wil domInator gelijk geven op bepaalde vlakken.
Een nieuw stadion op neutrale locatie is een dure geldverspilling. Als het enkel is om de clubs 'tevreden' te houden om niet op elkaars terrein te moeten spelen, daar
moet je het niet voor doen.
Ik denk dat elke club nog steeds bij zijn gemeente/stad hoort, en dat er ook daar gevoetbald zou moeten worden, ook al zal op langere termijn een ''FC United Kempen"
nodig zijn om Kempisch voetbal op hoog niveau te kunnen zien.

Wat me opviel: Over één ding zijn de meesten het hier eens: "ALS er een grote, Kempische fusieclub komt, MOET dat in Geel zijn."

Neen.

Ik begrijp dat jullie graag voetbal dicht bij huis zien. Wie niet? Ge kunt met de fiets, drinkt een paar pinten, en bent rap thuis als het op geen kl*ten trok.
Zoals elke supporter met zijn stadion, hebben jullie die onuitwisbare band met De Leunen. Goede en slechte tijden meegemaakt, en dat stadion is datgene wat de droom in stand houdt.
Zo denkt elke supporter over zijn stadion. Bij een fusie, spelen we HIER!

Ik versta het. Maar het moet niet.

Ik ga hier niet zeggen waar die fusieclub dan wel zou moeten spelen. Daarover kan ongetwijfeld uren gediscussieerd worden.
Ik hoop in de eerste plaats dat jullie club gewoon kan blijven bestaan. Punt.
Toen voor het seizoen gezegd werd dat Geel wilde meedoen voor naar 1B te gaan, verslikte ik mezelf in mijn koffie. Dit is je reinste zelfmoord, dacht ik toen. Die club vergaloppeerd zich...
Ik hoopte dat de typische Kempische nuchterheid zou overnemen, maar dat gebeurde niet. Jammer genoeg zat ik met mijn gedachten niet ver naast.
Ik hoop dat - als Dessel naar 1B zou gaan- ze dat goed doen, en dat ze zichzelf financieel niet te hard pijnigen. Want schulden lossen zichzelf nooit op.

We moeten ons er allemaal bij neerleggen dat in het Moderne Voetbal (wat haat ik die woorden toch) veranderd is. Dat ploegen die jaren geleden de plak zwaaiden,
nu nooit geen kans meer maken om een rol van betekenis te spelen. Laatste kleine club die daarin geslaagd is, is FCV Dender denk ik... en ook zij zijn terug naar af.

Koester het verleden, koester jullie stadion. Wees er tevreden met voetbal op Amateurniveau. En wees een gezonde club. En misschien, heel misschien, doet zich dan ooit
de kans nog wel eens voor om profvoetbal te spelen. Maar daar draait voetbal helemaal niet om.

Als je zou moeten kiezen: een vreemde ploeg die speelt op De Leunen, of ASV Geel dat het redt, maar op een kleiner veldje enkele kilometers verderop moet gaan spelen..
Wat zou je dan kiezen? Ik zou het wel weten voor mijn eigen club...

Sterkte in de komende weken, en succes voor het verdere verloop van de competitie!

Vriendelijke groeten,

eSKaa

eSKaa

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 02-06-13

Profiel bekijken

Bericht  domInator op vr maa 23, 2018 6:01 am

Interessante post van eSKaa. Goed om te lezen dat er iemand akkoord is (ook al hebben we er toch niks over te zeggen - haha) met de stelling dat het zinloos is om een nieuw stadion op een neutrale lokatie te bouwen gewoon om de kerk in het midden te houden.

Ik geef hem ook gelijk dat het inderdaad al even fout is om als supporter te zeggen "er wordt HIER gespeeld".

Daarom ben ik als ASV Geel supporter in principe niet goed geplaatst om als lokatie voor een eventuele fusieclub voor Geel te pleiten. Maar ik geef toch enkele objectieve redenen mee voor een thuisbasis op de Leunen, niet?

Pas op: ik wil zeker niet zeker beweren dat Geel dé grootstad is of zo, want op die manier kwam mijn vorige post misschien wel over. Er zijn zeker nog gelijkaardige stadjes in de buurt: Herentals, Mol, Turnhout, ... Daar zijn echter geen bestaande stadions van het kaliber van het Leunenstadion (objectief feit). Bovendien is de voetbalbeleving daar de voorbije decennia veel minder dan in Geel (objectief feit, al geef ik toe dat het op dat vlak bij ons ook al beter geweest is.) Westerlo heeft dan weer een bruikbaar stadion (al lijkt uitbreiden daar moeilijk?), maar heeft Geel dan toch niet de betere kleinstedelijke uitstraling en aantrekkingskracht die volgens mij nodig zijn in zulk een project?

Bovendien moet je het ook geografisch bekijken. Schuif je op naar bijv Grobbendonk, dan kom je in het vaarwater van Lierse en Mechelen (en Heist!). Schuif je op naar het noorden, dan kom je tegen de Nederlandse grens aan en wordt het hinterland kleiner (want onze noorderburen zullen wel in eigen land naar het voetbal gaan kijken en lokale clubs sponsoren.) Naar het oosten dan maar? Tja, dit fusieconcept gaat toch om de Antwerpse Kempen denk ik.... Zuidwaarts kom je dan weer in het vaarwater van OHL.

Nee ik ben echt de mening toegedaan dat een Kempense club in Geel zou moeten spelen.

(Ik heb natuurlijk geen zicht op eventuele steun of tegenkanting van de plaatselijke overheden, want ik kan me voorstellen dat dat ook meespeelt als je als club een lokatie wil bepalen.)

domInator

Profiel bekijken

Bericht  geel4evah op vr maa 23, 2018 8:50 pm

Ik volg de redenering van eskaa grotendeels. Nu gaan voor profvoetbal is zinloos. Maar ik koppel hieraan een andere redenering. De competitiehervorming heeft ervoor gezorgd dat je als kleinere club gewoon nooit nog hogerop kan. Kijk naar Lommel, zij zullen dit jaar kampioen spelen, maar de kans dat zij tussen dit en 3 jaar terug naar amateur zakken is enorm groot. Op lange termijn lijkt dat volgens mij ook niet leefbaar. Ze duwen gewoon iedereen in de richting van een buitenlandse overnemer. Die geeft dan op korte termijn iedereen de droom om naar eerste klasse te gaan, maar vanaf het tegenvalt is die weg en hangt de toekomst van de club aan een zijden draadje. Lierse zal zeker niet de enige club zijn met problemen binnen dit en 10 jaar.

De competitiehervorming is er zogezegd gekomen om het niveau van het Belgisch voetbal op te krikken. Cru gesteld is het zonder 15 pinten te drinken amper mogelijk om een volledige wedstrijd uit eerste klasse A te bekijken zonder in slaap te vallen. De echte reden voor de competitiehervorming is natuurlijk zelfbescherming van de clubs in eerste klasse. Zij zien ook dat tweede en alles daaronder een kerkhof is waar je amper nog uitgeraakt. Onderling hebben ze de tv-gelden verdeeld met de drogreden dat dit alles het niveau van de Belgisch voetbal zou verhogen.

In mijn ogen is de enige oplossing voor dit alles een volledige hervorming van het systeem. Verplicht iedere club om met minstens 5 jeugdspelers op het wedstrijdblad te staan. Leg een enorme beperking op van het aantal buitenlanders. Verplicht de grote clubs om ook voor jeugdspelers een degelijke transfersom te betalen, zodat het voor elke club de moeite loont om te investeren in jeugdopleiding. Zorg ook dat de promotiekansen voor iedere club reëel zijn. Waarom niet evolueren naar een competitie zoals in Engeland met 3 stijgers en dalers? Als je dan eens tegenslag hebt, is de kans om terug te promoveren een pak groter dan nu het geval is. Als je nu uit 1A valt, ben je bijna dood, kijk maar naar onze buren. Ook die opsplitsing profvoetbal en amateur vind ik belachelijk. Waarom moet elke club een stadion van 5.000 zitplaatsen hebben in 1B (trouwens wat een naam ook voor tweede klasse)? Als een ploeg als Knokke het sportief verdient om naar 1B, laat het hen dan doen. Dat is juist de charme van voetbal dat iedereen kans maakt op zowel promotie als degradatie. Zorg ook voor een eerlijke verdeling van de TV-gelden, en geef niet gewoon alles aan de grote clubs. Dit is gewoon competitievervalsing. En tot slot, schaf die playoffs overal af, ook in de amateurklasse, en zorg voor een gewone competitie, met eventueel een eindronde zoals vroeger. Hoe onlogisch kan het zijn dat de kampioen niet rechtstreeks zeker is van de titel of promotie?

Zolang er dus geen degelijke competitiehervorming komt waarbij rekening gehouden wordt met alle clubs, hoeven wij van mij geen zotte investeringen meer te doen om in 1B te geraken. Dan zie ik liever zoals de laatste maanden (waarbij het echter noodgedwongen was) een ploeg met talent uit eigen kweekvijver. Probeer die talenten voor enkele jaren aan de club te binden. Omring ze met meer ervaren jongens uit de streek. Geef ouders van Kempense talenten de indruk dat Geel een club is waar hun kind wel kansen zal krijgen en niet vervangen zal worden door een door een makelaar aangeboden buitenlander. Als je dergelijk verhaal ook communiceert naar de supporters zullen zij dit ook wel begrijpen. De grote massa zal je niet meer trekken, mede door de redenen opgesomd hierboven, maar je geeft de club hier wel een visie en een toekomst mee.

geel4evah

Aantal berichten : 114
Registratiedatum : 08-09-11

Profiel bekijken

Bericht  eSKaa op vr maa 23, 2018 9:34 pm

Volledig akkoord, al moeten we eerlijk zijn: het is een utopie. Zoals ik eerder vermeldde, het Moderne Voetbal (bweurk) laat dit niet meer toe.

De Profliga heeft de touwtjes strak in handen, en in ruil voor een handvol centen, gaan de amateur clubs akkoord met quasi elk voorstel dat er gebeurt.
De scheiding tussen profs en amateurs zou ervoor moeten zorgen dat 1AMA een kweekvijver wordt voor talent. Tot daar aan toe kan ik volgen.
Maar het zal niet beteren. Vanaf 2019 komen de beloftenteams van de profploegen mee in actie in de Amateurreeksen. Nog meer competitievervalsing, en tegen
welke prijs? Juist, de profploegen zullen niet meer voetballen op zondag om 14u30, omdat dan de amateurs en provinciale spelen. Dat moest al 20 jaar zo zijn!
Zonder enige tegenprestatie.

De scheiding prof/ama zou er ook voor moeten zorgen dat clubs zich niet meer in schulden steken om hoger op te geraken. Snap ik ook, maar promotie is hét hoofddoel van een
competitie. De Belgische voetbalsupporter snapt na 2 jaar nog niet, dat er geen echte stijger is naar 1B. Een klein gaatje wordt opengehouden om de illusie van
promotie te wekken.
Ofwel gaan we inderdaad alles terugbrengen naar het oude systeem, zoals geel4evah vermeldt, ofwel sluiten we de competitie volledig af. De 'natuurlijke selectie'
zal er dan voor zorgen dat, ondanks buitenlandse investeerders, er ook bij de profs minder clubs zijn. Dat is het probleem in België: te veel clubs, te weinig supporters.
Ik begrijp nog steeds niet hoe Nederlandse amateursclubs, die in de tweede divisie spelen, dit kunnen doen. Ploegen als 'Kozakken Boys', of 'Ijsselmeervogels' spelen aan een
aanvaardbaar niveau, met voldoende publiek, tegen andere amateur clubs én profploegen (of semi-profs).

Om heel wat Belgische ploegen van de ondergang te redden, is de Profliga jammer genoeg de sleutel. En die hebben ze ergens ver, ver weg veilig opgeborgen. Zelfbehoud, weet je wel.
Misschien is de oprichting van een volledig onafhankelijke amateur bond wel de oplossing, maar enkel als alle clubs tussen 1AMA en 4eProv meedoen...

eSKaa

Profiel bekijken

Bericht  geel4evah op vr maa 23, 2018 9:42 pm

Het is duidelijk dat de politiek moet ingrijpen, willen ze het volledig Belgisch voetbal niet in de handen van duistere buitenlandse investeerders en makelaars duwen. Waarom geen verplichting zoals in Duitsland waar de aandelen van een club voor minstens 51% in handen van de supporters moeten blijven?

geel4evah

Aantal berichten : 114
Registratiedatum : 08-09-11

Profiel bekijken

Bericht  domInator op vr maa 23, 2018 10:45 pm

Ondanks mijn posts over de naar mijn mening beste lokatie voor een fusieclub, kan ik me eigenlijk ook heel goed vinden in het feit dat Amateurvoetbal momenteel het hoogst haalbare zal zijn voor een club als ASV. Niks mis mee als je het goed aanpakt (ik denk hier idd ook aan lokale verankering met grotendeels eigen jeugdspelers) en inderdaad misschien veranderen de omstandigheden zich ooit nog wel eens en doet de kans op promotie zich toch nog eens voor.

domInator

Profiel bekijken

Bericht  zotvangheel op zo maa 25, 2018 9:03 pm

Waarom is de grote plannen niet enkele jaren in de koelkast steken?
Kunnen we niet zoals Dessel al enkele jaren doet, gewoon tevreden zijn met waar we staan?
Eerst 3/4 van een seizoen spelen en dan kijken waar het schip strand.

Ik geloof dat de grote reden voor het afwezig zijn van de supporters enkel ligt bij het feit dat we al jaren voor de start van het seizoen al kampioen moeten zijn.
We spelen momenteel met een onervaren ploeg geweldig goed.
Maar na minstens 5 jaar van beloftes die niet waar gemaakt worden en een verschrikkelijk bestuur hoeft het voor veel mensen niet meer hoor.

Als je dan hoort dat meneer Backx nog steeds grote sier houd in de VIP elke week.
En zelfs nog het lef heeft om zich voor te stellen om terug voorzitter te worden, dan scheelt er iets.

Tijd om eens met de grove borstel door heel de club te gaan.
Nieuw bestuur van de eerste tot de laatste.
Mensen met verstand van zaken en een hart voor Geel.

Geel heeft geen grote sponsors nodig om naar 1ste klasse te gaan.
Geel heeft elke 2 weken terug 1000-2000 supporters nodig?
Geel heeft geen stadion nodig van 20 000 man.
doe helft van het stadion gewoon dicht.

En wees blij met wat je hebt (kunt hebben).

zotvangheel

Aantal berichten : 85
Registratiedatum : 28-08-11

Profiel bekijken

Bericht  zot 1981 op ma maa 26, 2018 9:02 am

eSKaa schreef:Beste Supporters van ASV Geel,

ik volg dit forum al een tijdje, en ging mezelf er volledig buiten houden, maar ik heb zopas toch besloten om even te reageren.
Eerst en vooral mezelf even voorstellen: ik ben supporter van KSK Heist, en liefhebber van het Amateurvoetbal en voetbal in lagere reeksen.

Ik leef mee met jullie. Als supporter je club zien ineenzakken kan gewoon niet plezant zijn. Zeker als je het zelf opbrengt om elk jaar een abo te kopen,
of om elke week 10/15€ te geven om 90 minuten lang je ploeg aan te moedigen. Als beloftes niet worden nagekomen, of simpelweg gebroken, probeer dan nog
maar eens de motivatie te vinden, laat staan te geloven in de mensen die de club beheren.

Ik heb al veel reacties gelezen. Gaande van onmacht, over boosheid, soms gelatenheid. Jammer genoeg hoort het bij situaties als deze. De onzekerheid
knaagt, en zolang er geen duidelijkheid is, nemen speculaties dikwijls de bovenhand...

Toen ik de post van domInator las, ivm de Kempische Fusie, voelde ik me geroepen om even tussen te komen. Ik wil domInator gelijk geven op bepaalde vlakken.
Een nieuw stadion op neutrale locatie is een dure geldverspilling. Als het enkel is om de clubs 'tevreden' te houden om niet op elkaars terrein te moeten spelen, daar
moet je het niet voor doen.
Ik denk dat elke club nog steeds bij zijn gemeente/stad hoort, en dat er ook daar gevoetbald zou moeten worden, ook al zal op langere termijn een ''FC United Kempen"
nodig zijn om Kempisch voetbal op hoog niveau te kunnen zien.

Wat me opviel: Over één ding zijn de meesten het hier eens: "ALS er een grote, Kempische fusieclub komt, MOET dat in Geel zijn."

Neen.

Ik begrijp dat jullie graag voetbal dicht bij huis zien. Wie niet? Ge kunt met de fiets, drinkt een paar pinten, en bent rap thuis als het op geen kl*ten trok.
Zoals elke supporter met zijn stadion, hebben jullie die onuitwisbare band met De Leunen. Goede en slechte tijden meegemaakt, en dat stadion is datgene wat de droom in stand houdt.
Zo denkt elke supporter over zijn stadion. Bij een fusie, spelen we HIER!

Ik versta het. Maar het moet niet.

Ik ga hier niet zeggen waar die fusieclub dan wel zou moeten spelen. Daarover kan ongetwijfeld uren gediscussieerd worden.
Ik hoop in de eerste plaats dat jullie club  gewoon kan blijven bestaan. Punt.
Toen voor het seizoen gezegd werd dat Geel wilde meedoen voor naar 1B te gaan, verslikte ik mezelf in mijn koffie. Dit is je reinste zelfmoord, dacht ik toen. Die club vergaloppeerd zich...
Ik hoopte dat de typische Kempische nuchterheid zou overnemen, maar dat gebeurde niet. Jammer genoeg zat ik met mijn gedachten niet ver naast.
Ik hoop dat - als Dessel naar 1B zou gaan- ze dat goed doen, en dat ze zichzelf  financieel niet te hard pijnigen. Want schulden lossen zichzelf nooit op.

We moeten ons er allemaal bij neerleggen dat in het Moderne Voetbal (wat haat ik die woorden toch) veranderd is. Dat ploegen die jaren geleden de plak zwaaiden,
nu nooit geen kans meer maken om een rol van betekenis te spelen. Laatste kleine club die daarin geslaagd is, is FCV Dender denk ik... en ook zij zijn terug naar af.

Koester het verleden, koester jullie stadion. Wees er tevreden met voetbal op Amateurniveau. En wees een gezonde club. En misschien, heel misschien, doet zich dan ooit
de kans nog wel eens voor om profvoetbal te spelen. Maar daar draait voetbal helemaal niet om.

Als je zou moeten kiezen: een vreemde ploeg die speelt op De Leunen, of ASV Geel dat het redt, maar op een kleiner veldje enkele kilometers verderop moet gaan spelen..
Wat zou je dan kiezen? Ik zou het wel weten voor mijn eigen club...

Sterkte in de komende weken, en succes voor het verdere verloop van de competitie!

Vriendelijke groeten,

eSKaa
Waarschijnlijk zul je wel gelijk hebben beste eSKAA en zullen we op dit moment content moeten zijn met de superliga wat het hoogste haalbare is al hoop ik dat je niet helemaal gelijk hebt.

Wat mis ik de tijden dat onze tribunes altijd goed volzaten en er veel sfeer was in 2de klassen en ook dat eene jaar dat we in 1ste klas hebben mogen spelen.Het Modene voetbal en vooral die rothervormingen met die splitsing van Profs en amateurs hebben alles kapot gemaakt, hoewel de grote leegloop van onze eens zo grote supportersschare zeker ook andere reden hebben gezien het jarenlange slechte bestuur en de minachting van datzelfde bestuur naar de fans zijn bijna alle matskes in amateur waar de meeste voetballiefhebbers in Geel en omstreken hun neus voor ophalen en terecht. Wie kan er nu warm worden van matskes tegen Deinze,Seraing,hamme,Virton enz....Bovendien heeft onze club nooit voor die scheiding tussen profs en amateurs gestemd en is het gewoon een heel oneerlijk systeem. Het grappige is dat toen er over die hervorming moest gestemd worden veel amateurploegen van nu er voor stemde maar wel de ambitie hadden om een profploeg te worden, waarschijnlijk allemaal hoopte om in dat overgangsjaar bij de eerste 8 te eindigen en dus in het seizoen erop in 1B te mogen aantreden. Jullie in Heist hebben van het begin gekozen om een amateurploeg te blijven, is jullie volste recht natuurlijk en siert jullie ook als ik jullie met Dessel sport vergelijk die toen ook zogezegd amateurploeg wilden blijven en nu toch naar 1B willen. Wordt hun zelfmoord natuurlijk al denk ik dat Lommel wel kampioen wordt dit jaar.

Ik wil u ook een vraag stellen aangezien jullie nog altijd kans maken op een eindronde tiket voor promotie: Stel dat jullie met Heist toch de eindronde zouden winnen en in principe naar 1B kunnen promoveren met matchen tegen Lierse en KV Mechelen, jullie buren nota bene en het iets verder gelegen Beerschot Wilrijk,matchen tegen grote traditieploegen met veel fans en altijd een uitverkocht en sfeervolle stadion en ook kassa ,kassa voor jullie club of weeral tegen ploegen als Seraing,virton enz,ploegen dat nauwelijks volk aantrekt  .....Waar zou je dan voor kiezen???Ik zou het wel weten voor mijn club Wink Aan een eindronde meedoen terwijl je op voorand weet dat je niet kunt overgaan is toch zinloos, als Geel in die situatie zou zitten heb ik liever dat ze die eindronde niet halen of zouden spelen persoonlijk.

Waar we het sowieso over eens zijn is dat de ambitie van een club het nooit niet waard is om diepe schulden te maken gelijk bij ons nu (weeral) het geval is.
We zullen dus eerst terug een gezonde club moeten worden en dus een tijd tevreden moeten zijn met het amateurvoetbal,daar heb je helemaal gelijk in.
Al zal ik elk jaar toch stiekem hopen aan het begin van het seizoen dat we een ploeg hebben die kan meedoen voor de top 4

Hoe dan ook mijn volle respect en hartelijke dank voor u medeleven met onze club en nog veel succes met u ploeg Heist voor de rest van de competie en tot binnenkort op 14 april want dan zijn wij te gast in jullie stadion.

Met vriendelijke groeten van een ASV Geel fan  "Zot 1981"

zot 1981

Profiel bekijken

Bericht  demol op ma maa 26, 2018 9:25 am

Veel verstandige praat de laatste tijd. Al ben ik niet direct een Geel fan, toch heb ik sympathie voor de supporters. Ze mogen dan wel krap bij kas zitten, er lag/ligt daar toch een enorm potentieel aan mogelijke supporters. Ook de prachtige infrastructuur zeker niet uit het oog verliezen.
Willen we ooit in de Kempen voetbal van niveau zien zullen een aantal ploegen en vijanden zich ergens moeten vinden. Je kan natuurlijk ook zolang wachten tot er een faillissement volgt. Zelf ben ik het stilaan beu om mijn centen aan duurbetaalde amateurs te besteden en wekelijks naar groeiend gras te kijken.
Dessel wordt hier als stichtend voorbeeld van goed bestuur aangehaald en dat zal wel kloppen, maar je moet nu ook weer niet denken dat hetgeen in Brasel rondloopt zijn voetbalschoenen aantrekt voor aan appel en een ei.
Principes in het voetbal zijn ze aanwezig van de kleinste supporter tot de belangrijkste bestuurder, wat mij betreft dienen ze vooral om aan de kant te schuiven.

demol

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 09-03-18

Profiel bekijken

Bericht  maxdehond op ma maa 26, 2018 8:15 pm

Allemaal goed en wel. Stel dat ze hun licentie halen, je moet ook aan het sportieve denken. Met welke ploeg gaan ze volgend jaar aantreden? Je kan enkel supporters winnen als je meedoet voor de prijzen, dat is in Geel al genoeg bewezen...

maxdehond

Aantal berichten : 76
Registratiedatum : 27-08-11

Profiel bekijken

Bericht  eSKaa op di maa 27, 2018 1:35 am

zot 1981 schreef:Ik wil u ook een vraag stellen aangezien jullie nog altijd kans maken op een eindronde tiket voor promotie: Stel dat jullie met Heist toch de eindronde zouden winnen en in principe naar 1B kunnen promoveren met matchen tegen Lierse en KV Mechelen, jullie buren nota bene en het iets verder gelegen Beerschot Wilrijk,matchen tegen grote traditieploegen met veel fans en altijd een uitverkocht en sfeervolle stadion en ook kassa ,kassa voor jullie club of weeral tegen ploegen als Seraing,virton enz,ploegen dat nauwelijks volk aantrekt  .....Waar zou je dan voor kiezen???Ik zou het wel weten voor mijn club Wink Aan een eindronde meedoen terwijl je op voorand weet dat je niet kunt overgaan is toch zinloos, als Geel in die situatie zou zitten heb ik liever dat ze die eindronde niet halen of zouden spelen persoonlijk.

Een goede vraag, ééntje die de laatste weken wel eens meer gesteld wordt...

Het stadion zou inderdaad enkele keren per jaar stevig gevuld zijn. En dat dat goed is voor de kassa, staat als een paal boven water. Ja, ik zou graag met KV, Lierse, Wilrijk, Westerlo in de reeks staan. Puur omwille van wat jij opnoemt.
Het is zo dat er in de 1e Amateurliga geen kat komt kijken. We spelen 2 jaar bovenaan, voor een 600 à 800 man.. De interessante duels zijn er dan ook uit. Dat merken we, en de club zelf ziet het nu ook. Maar 2e Klasse heeft ons financieel ook pijn gedaan, en om nu terug eerst geld te gaan uitgeven dat er niet is, om een licentie voor 1B te krijgen, da's een zotte kost. Alle bijkomende maatregelen zouden er voor zorgen dat er niet veel overschiet van de winst die je maakt aan die toprecettes..

Als 1B bevolkt werd door Seraing, Roeselare, Tubeke, Moeskroen, Eupen, Union en dergelijke, zou er nergens een haar op ons hoofd zijn dat er aan denkt om naar 1B te willen. Die komen ook maar met een handvol supporters hoor.
Onze toprecettes dit seizoen zullen waarschijnlijk Berchem, Lommel, Dessel zijn. En jullie, misschien brengen jullie ook nog eens wat volk naar het Sportcentrum.

Misschien moeten we afspreken dat we de wedstrijd tussen Geel en Heist gewoon een 'topper' gaan noemen Wink. Al was het maar om ons eigen ego te strelen. En ik hoop stiekem op degradatie van Westerlo, maar dat lijkt precies beter en beter te marcheren daar, dus dat wordt niks...
Ach, volgend seizoen hebben we RWDM al terug, brengen een pak volk mee. Misschien nog Club Luik via eindronde.. Het kan allemaal nog wel goedkomen hoor :-)

eSKaa

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: