RWDM - ASV Geel

Ga naar beneden

RWDM - ASV Geel

Bericht  Welux1 op zo sep 16, 2018 1:50 am

Vaststelling 1 : Uiterst zwakke eerste helft. De aanvallende impulsen op het middenveld (Lumanza en Bernardino) zaten op de bank. Hoebreghs werd een rij achteruit getrokken en El Ansri en Thijskens stonden te zwemmen op het middenveld. Na een schitterende wedstrijd in Thes, een goede eerste helft tegen Lierse, was het niveau nu bedroevend laag.
Vaststelling 2 : RWDM hoefde zelfs het gaspedaal nog niet in te drukken om 2-0 voor te komen. We verdedigen veel te slap.
Vaststelling 3 : In de tweede helft veel meer dreiging na het inbrengen van Lumanza en Bernardino en meer controle op het middenveld na de wissel van Thijskens door Thuys.
Vaststelling 4 : Het rendement op stilstaande fases vooraan moet omhoog, achteraan is dit nog steeds een werkpunt (zie 2-0).
Vaststelling 5 : De nederlaag was verdiend maar overdreven door 2 late wereldgoals. Dautzenberg trof geen schuld aan de 4 doelpunten.
Vaststelling 6 : Waar ik na Thes geen degradatiekandidaat zag in deze ploeg, begin ik na RWDM toch al te twijfelen ...

Welux1

Aantal berichten : 270
Registratiedatum : 05-01-16

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: RWDM - ASV Geel

Bericht  binkie op zo sep 16, 2018 7:27 am

Deze uiteenzetting en analyse eens goed doorgelezen en heb hierbij ook mijn bedenkingen.
De oefenwedstrijden gaven ons een hoopvol gevoel om een rustig seizoen te beleven.
Er werden doelpunten gescoord en wel degelijke wedstrijden gespeeld. Maar wat blijkt nu, de aanval weet het doel niet meer staan en achteraan zijn we wel een beetje zwak voor deze reeks. Ieder foutje wordt afgestraft.
Dus de vooruitzichten dienen reeds bijgesteld te worden, i.p.v’ een rustig seizoen zal het er een wordenom niet te degraderen. Eventueel ons kunnen redden via een 13e plaats en dan deze competitie winnend afsluiten.
Indien men volgende wedstrijd geen 3 punten kunnen laten bijschrijven dan zal de zaak reeds verloren zijn.
Zal volgende thuiswedstrijd duidelijk te zien zijnaan het aantallen toeschouwers.
Hopelijk ben ik fout, maar ik heb zware twijfels.

binkie

Aantal berichten : 110
Registratiedatum : 07-11-11

Profiel bekijken

RWDM - ASV GEEL

Bericht  Geelie 137 op zo sep 16, 2018 8:49 am

Opnieuw geeft de uitslag niet de juiste verhouding weer tussen de beide ploegen. Na twee té gemakkelijke doelpunten( Cissé en Mbuba waren een gesel voor onze centrale verdedigers), waren wij baas in het laatste kwartier, met als gevolg een terechte penalty-goal. Na de rust bleef dat zo de eerste 20 minuten. Onze wingers (Verbeek en Van Geet) hebben elk 5 à 6 bruikbare voorzetten afgevuurd in de zone van de waarheid, helaas werd hier niets mee gedaan. Het is normaal dat een trainer dan bijkomende aanvallers inbrengt, om die ene goal dan toch te scoren. Beiden hebben écht ontgoocheld !!! Lumanza haalt drie keer de achterlijn om dan zonder te kijken voor te brengen ofwel met de bal buiten te lopen... Bernardinho dribbelt zich keer op keer vast en lukt tot zijn eigen frustratie bijna niets... Ja jongens, dit is inderdaad een ander niveau dan de ploegen in de voorbereiding. En wat gevreesd werd gebeurde : we lopen op een open mes ! Door al die aanvallende impulsen komen onze verdedigers in een man tegen man situatie, en inderdaad, nog twee wereldgoals van RWDM. Als je genoeg volk achteraan kunt houden, vallen die waarschijnlijk niet... Het resultaat is inderdaad triestig : 0 op 9. Maar hier werd vooraf voor gewaarschuwd ! Verder hebben we ook in de ziekenboeg nog heel wat voornaam volk rondlopen : Nathan Nuyts (centrale verdediger), Lokando en Peeters (2 stevige schokbrekers op het middenveld, ZEER gemist), Lagouireh met al zijn ervaring, Thuys die zich nog moet inspelen, de nieuwe spits die van Standard komt (???) Het komt er nu op aan om kalm te blijven en deze jonge ploeg géén negatieve energie te laten voelen. Dat in de voorbereiding alleen tegen lager geklasseerde ploegen werd gespeeld, laat zich nu misschien gevoelen (té grote verwachtingen voor bepaalde spelers), maar het had andersom ook voor vertrouwen kunnen zorgen. Die discussie blijft... Laat ons samen een fantastische 12e man zijn (wat een sfeer op RWDM) en onze ploeg naar de éérste punten schreeuwen, zodat ze van ons (supporters) niet kunnen zeggen wat ze nu van onze ploeg denken : misschien te licht voor 2A . FORZA Geel !!!

Geelie 137

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-08-18

Profiel bekijken

Bericht  kwit op ma sep 17, 2018 5:23 am

binkie schreef:
Dus de vooruitzichten dienen reeds bijgesteld te worden, i.p.v’ een rustig seizoen zal het er een wordenom niet te degraderen. Eventueel ons kunnen redden via een 13e plaats en dan deze competitie winnend afsluiten.
Indien men volgende wedstrijd geen 3 punten kunnen laten bijschrijven dan zal de zaak reeds verloren zijn.
De personen die dachtten een rustig seizoen te gaan draaien hadden hun vooruitzichten wat realistischer moeten opstellen. Financieel gezond en niets meer dan dat zou het doel moeten zijn voor onze club. Het behoud is een extra en een sportief doel.

De volgende wedstrijd reken ik niet op 3 punten. Zelfs geen enkel punt als de fouten van afgelopen zaterdag blijven gemaakt worden. En ja, dan zijn we vertrokken voor degradatievoetbal. Binnen 2 weken op Aalst en dan weer 2 weken later op Chatelet, daar zal het moeten gebeuren lijkt me.

kwit

Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 10-10-11

Profiel bekijken

Bericht  zot 1981 op ma sep 17, 2018 8:18 am

" De nederlaag was verdiend maar overdreven "," Opnieuw geeft de uitslag niet de juiste verhouding weer tussen de beide ploegen". Klopt allemaal maar de resultaten zijn wat ze zijn. Voetballend waren we zeker niet de mindere van RWDM maar zowel vanvoor als vanachter loopt het vierkant op dit moment Sad Het zal geen gemakkelijk seizoen worden, dat is me nu al duidelijk."Laat ons samen een fantastische 12e man zijn (wat een sfeer op RWDM) "Inderdaad,wat mis ik de tijd dat het bij ons op de Leunen ook zo was. Aan onze kleine harde kern ligt het zeker niet, ze doen zeker meer dan hun best maar als er steeds minder mensen afzakt naar De Leunen om sfeer te maken moet je het doen met de beperkte mensen die je hebt.Hopelijk kunnen ze nu zaterdag hun eerste punten pakken want dat word hoge tijd.CMON Zotten!

zot 1981

Aantal berichten : 122
Registratiedatum : 03-02-15

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: